Klubbregattaen

ble avviklet i fin stil, om enn ikke under perfekte høstlige forhold.

Her er gammelrosjefens beretning!

Under høstlige og langt fra ideelle forhold gikk klubbkapproingen av stabelen lørdag 21. oktober kl. 10-13 fra klubben lokaler i Huk Aveny.  I grått vær, +6 grader og en ganske sur vind fra nord – nordøst møtte ca. 20 medlemmer i alle aldre fra junior C til master J  opp for å ro de knappe 1000 meteren i Frognerkilen.

I Generation Challenge i 2x stilte tre båter til start: Anders Formo og Bror Storstein, Sverre Løken og Trygve Løken, og  Tor-Geir Myhrer og Lars Myhrer. Formo/Storstein ble av dommer Gunnar Clifford gitt et 5 sek handicap, og ingen av de andre klarte å ta det igjen, og rekkefølgen da CR ble passert var den samme som angitt foran.

Deretter ble NSR sin velpolerte flåte av innrigger 4 + satt på vannet.  Den ene båten ble bemannet med en rent tur&mosjonslag bestående av Bjørn Saga, Edouardo Reis, Natazja Sandbu, Per Klausen og med Jakob Nordan som cox. Den andre båten var en rent junior B/C lag med Kristian, Alexander, Nicolai Oscar og med Ella som cox. I den tredje innrigger var det en JA/S besetning med Lars Myhrer, Andreas Clifford, Sam Lorgen og Kristian Søhr, men med masteroppmannen ,Tor-Geir Myhrer som cox. Dommer Clifford bestemte at t&m-båten skulle starte 15 sekunder før junior B/C-båten, og at JA/S skulle starte ytterligere 15 sekunder deretter. Den erfarne dommer visste åpenbart hva han gjorde, for ca 100 meter fra mål lå alle tre båtene mer eller mindre på linje, men da JA/S-båten ble kommandert 10 harde  gjorde kombinasjonen av styrke og roteknikk utslaget også her. Innriggeren skjørt fram i en fart som den nok sjelden opplever, og da CR ble passert var rekkefølgen på båtene den motsatte av den de startet i.

Så var det tid for Kalvig-løpet, og Jakob Nordan, Sverre Løken og Andreas Clifford ble valgt ut til å velge hvert sitt lag. På Jakobs lag ble valgt ut Anders Formo, Bror Storstein, Natazja  og Ella. Sverres valgte ut Trygve, Kristian (Søhr) , Kristian (JB) og Alexander (JB). Andres valgte ut Sam Lorgen, Edouardo Reis, Oscar (JB) og Nicolai (JB).  Etter å ha snudd innriggerne i akterende av Color-båten satte båtene kursen mot klubbhuset. Det ble et meget jevnt løp, men Sverre ledet sitt mannskap inn til en knepen sier før lag Andreas og lag Jakob.

Mens alt dette pågikk serverte Hilde Vagle og Anne Clifford kaffe, vafler og eplekake i kjøkkenet i treningsrommet. Hva skulle klubben gjort uten disse arbeidsvillige damene? Og da klokken rundet 13 var det hele over, båtene på plass i hallen og deltagerne reiste hjem for å forberede seg til høstfest. Men det er en annen historie.

Tor-Geir

Noen bilder ville vært veldig flott!!