Bronse i verdenscupen!

BRONSE i verdenscup til Olaf Tufte, Oscar Helvig, Erik Solbakken og Martin Helseth i dobbeltfireren!

Guttene startet løpet som sjette båt i feltet. Etter 500m samlet de kreftene i båten og avanserte i feltet. Etter 1000m var de femte båt forbi bøya. Neste 500m var like rask som forrige, på sekundet. Da rodde de forbi Polen og kom brått på 3.plass da det gjenstod 500m. Olaf på stroke økte og laget fulgte med. Farten var høyere enn alle, bortsett fra britene som tok seieren. Tyskland holdt seg på andre, men ble utfordret av nordmennene. Marginen er litt for lang, tross livlig spurt av nordmennene – bronsen gikk til Norge!

Dette blir båtens andre medalje i WC, dog med to forskjellige stroker; Nils Hoff og Olaf Tufte. Med dette kan de se ut til at de begynner å etablere seg godt inn i verdenseliten. Vi klapper for dere – dere inspirerer og underholder!

Oppsamling:

Oscar Helvig og resten av den norske dobbeltfireren tok seg videre til A finale etter seier i oppsamling i WC1 i Beograd, Serbia. De lå på andre første del av løpet, men siste tusen etablerte de en klar ledelse foran Russland på andre.

Disse og resten av det norske laget kan følges på worldrowing.com.