Sam i jrVM

Sam Lorgen ror junior verdensmesterskap i 4- med Fredrik Reite, Oskar Gjerland og Øystein Endresen i Racice, Tsjekkia.

Sam og guttene avsluttet mesterskapet med 5. plass i C finalen. Tredje 500m ble tung og laget mistet noen sekunder til feltet. De kjempet tappert i sitt første verdensmesterskap, og bet tennene sammen en siste gang i innspurten. Laget skjøv båt i 38 i takt, men det var ikke nok til å ta Ungarn som var nærmeste båt. Verdenseliten er tøff og det viser seg at man må være aldri så tålmodig. Lykke til videre – vi sees på Årungen!

Det ble fjerdeplass i forsøket foran Spania og Sveits, men kun første og andre gikk til semifinalen. Etter oppsamling fredag ble det klart at båten må til  C finalen lørdag kl 16:54. Det kan bli riktig spennende å se om de kan utfordre spesielt svenskene, ungarerne og russerne som gikk inn til liknende tider i oppsamlingen.

Foto: Estela Re-Ma

Her kan du lese Sams egne ord om tiden frem til jrVM.