Gamle gutter ror igjen!

Omtrent samtidig med at det ble rodd på harde livet under NM i Sarpsborg, listet fire eldre herrer seg ut i en gammel cravell firer ut fra Bærum Roklubs klubbhus på Kalvøya.

Etter en ørliten periode med justeringer, gled både ganske så fint fram og tilbake i god fart på Kjørbobanen.

Det var «sølvfireren» fra OL i Montreal i 1976, som markerte at det nå var 40 år siden de gjorde den bragden (i samme OL tok Hansen-brødrene gull i dobbeltsculler, så det var et flott OL for Roforbundet.)

Mannen som skjøv de ut fra robrygga og vinket dem vel av gårde var ingen ringere enn Ingolf Kristiansen, som deltok i samme båtklasse i Tokyo i 1964, der de vant B-finalen.

De gamle er definitivt eldst!

På bildet, fra baug: Arne Bergodd (Drammen), Rolf «Doffen» Andreassen (Drammen, nå NSR), Finn Tveter (NSR), og stroke Ole Nafstad (Bærum).

Det er gode grunner til å anta at økten ble rundet av med en bedre middag og gjenoppbygging av væskebalansen i verdige former!

Vi gratulerer med jubileet!

JTur og mosjon Solodden rotur Tur og mosjon Solodden rotur 2ens Chr. Kolberg

One reply on “Gamle gutter ror igjen!