VM i Sarasota

Lagene for årets verdensmesterskap er tatt ut og to stolte NSRere er i flokken!

VM arrangeres i Sarasota i Florida 24. september til 1. oktober. Norge sender seks båter hvorav Oscar Helvig sitter i dobbeltfirer åpen klasse. Laget tok bronse i verdenscupen på forsommeren i Poznan. Oscar sliter litt med en skulder, så deltakelse i helgens NM kan se ut til å glippe. Vi håper han er tålmodig og restituerer skulderen før VM. Petter Svingen sitter nå i lettvektdobbeltfireren som har vært gjennom seat racing de siste dagene. Etter mange 1500m er laget bestemt og vår mann er innenfor! Båten er noe forskjellig fra verdenscupen i Luzern der de akkurat bommet på en plass i a finalen. Etter seier i b finalen, er det spennende å se hva de kan få til med en god periode med trening sammen.

Lagene reiser til Italia morgenen etter NM for en oppkjøring i varmere være og uten de hverdagslige utfordringene man hele tiden tar stilling til her hjemme.

Uttak VM Sarasota 2017

Foto: Estela Re-Ma