Ro-hjemregattaen

Våre venner i Ormsund inviterer til noe gøy! 14. oktober arrangeres Ro Hjem-regattaen fra Nesset innerst i Bundefjorden og til Ormsund Roklub på Malmøya.

Les den flotte invitasjonen under, eller her.

De store linjene

• Du må selv ta et initiativ for å sette sammen et lag – kvinner, menn, alt er OK så lenge de er JA, senior eller master roere
  • Første start går kl. 11.00
  • Ikke noe stress – vi skal bli med på å ordne båttransport
  • Det er en skikkelig økt – fra 90 til 120 minutter vil dere bruke på strekningen
  • Etter målgang skal vi sørge for dusj og badstue med øl og bobler. Og vi dekker opp i klubben og serverer fiskesuppe og hvitvin. All servering inklusiv 2 glass vin til maten er inkludert i startkontignten
  • Mens-vi-venter-kiosk med et noe mer smakfult utvalg enn ellers i Ormsund Roklub’s lokaler

Og her kommer detaljene som du også  lese

Av sikkerhetsmessige grunner aksepterer vi bare at 4x, 4- og 8+ stiller til start. Nåja, har dere lyst til å ro en firer med styrmann, så er dere selvsagt velkomne til det.  Siden distansen er såpass lang (og hard), åpner vi kun for utøvere som tilhører JA eller eldre. Ormsund kjører to hengere til Nesset regattadagen. Den ene har opphenting fra Bærum, NSR, CR og Ormsund dagen før, og den andre går fra Årungen. Disse hengerene kjører vi tilbake til klubben slik at dere kan få lagt båtene deres på etter målgang. Og vi kjører dem tilbake til de respektive klubbene på søndagen.

Vi skal ha godt med følgebåter på vannet – men tenk sikkerhet når dere pakker utstyret.

På grunn av at vi serverer alkohol og ønsker å holde en ansvarlig linje, vil vi vite hvilke utøvere som er yngre enn 18 år. De betaler en lavere pris for å delta, og de ligger unna alkoholen. Ferdig snakka.

Prisen for båttransport, regatta og servering er kun kr. 390,- pr. person. Og de under 18 slipper unna med 200,- pr. person.

Vi skal selvsagt ha premieutdeling, og i motsetning til andre regattaer er det kanskje mulig å bestikke dommerne. Du vil nok ikke få noen uttelling på tid, men det kan jo hende at du får et ekstrapoeng for å ro en rosjef eller en journalist hjem? Stiller du med positiv innstilling og godt humør, lover vi deg en slitsom og hyggelig dag på fjorden. Har du allerede en date den 14.10, så er jeg helt sikker på at du rekker begge deler!

Vi gleder oss til å se deg på det som  vi håper vi skal få til å bli en tradisjon for å avslutte rosesongen.

Roerhilsen fra

Ormsund Roklub

ps – NSRroere: Bruk gjerne kommentarfeltet under for å samle tropper!