Covid-19 i NSR: Retningslinjer for bruk av treningsrommet

Til alle medlemmer
 
Grunnet nye retningslinjer fra Oslo kommune stenges treningsrommet for alle i to uker, fra 17. november til 1. desember.  Utøvere under 13 år, samt utøvere i toppidrettsdelen av gruppe 3 og uttaksgruppen til NR er ikke omfattet av regelen.
 
Vi oppfordrer alle til å trene ute.  Hold avstand, hold motet oppe og stå på!
 
Styret 17.11.2020
 
Oslo kommune har kommet med nye innstramminger som får konsekvenser for oss i NSR.  Fra og med tirsdag 10. november og tre uker fremover vil roklubbens lokaler være stengt for alle medlemmer.  Unntak for klubbens aktive utøvere under 20 år som driver organisert trening, samt medlemmer av roforbundets grupper.   Alle andre må finne alternative måter å trene på i de nærmeste ukene.  Vi ber om at alle respekterer dette og at vi står sammen og bidrar i kampen mot smittespredning. 
 
Styret 8.11.2020

 

 

Alle roere i klubben bes være ekstra oppmerksomme på sykdomstegn og ikke delta på organisert aktivitet og ikke bruke klubbens lokaler ved symptomer. 

Tiltak for tilstrekkelig smittevern i treningsrommet:

  1. Ingen overlapp mellom gruppene dvs ikke gå inn på treningsrommet før tiden (vent utendørs) eller bli igjen etterpå. Alle fra en gruppe må ha forlatt treningsrommet før en ny gruppe kommer inn. Møt presis og ferdig skiftet – treningstider MÅ overholdes.
  2.  Alle som kan skal gå, sykle eller bruke bil til og fra trening. Kun tillatt for roere som bruker kollektiv transport å bruke garderober
  3.  Det er ikke tillatt med drop in trening etter 9 på morgenen. All må tilhøre en gruppe. (skal vi tillate drop in utenom de faste treningsgruppene også ellers på dagtid?)
  4. Alle må melde seg på trening via Spond. De som ikke har gjort dette må skrive seg inn i gjestebok eller bruke QR kode.
  5. Max 10 personer i treningsrommet. Ved flere enn 10 kan båthallen brukes av inntil 6 personer – roergometere må flyttes nær dørene mot båtplassen som skal stå åpne – evt flytte roergometere ut på båtplassen ved oppholdsvær
  6.  Hold avstand minst 2 m til en hver tid under trening. Ellers minst 1 meter.
  7. Sofaer får ikke brukes av andre en 60+ og  Tirsdags 8+ med avstandsregler . Disse kan bruke garderober men maks 5 om gangen
  8. Hold deg hjemme hvis du føler det minste tegn på at du er syk
  9. Utetrening anbefales men husk avstand også ute.

 

Her følger tidspunkt for trening i treningsrommet: