Sommerleir for ungdom

Oslofjorden kuleste sommerleir – PÅ Kalvøya rett utenfor Oslo

Velkommen til en uke med Roing og mange flere morsomme friluftsaktiviteter sammen med Norske Studenters Roklub – mandag til fredag fra i ukene 27-29 og uke 31.
Leiren tar maksimalt 16 barn/ungdom i alderen 10 til 16 år. Sammen med fire instruktører vil de bo på idylliske Solodden på Kalvøya.
Barna blir delt inn etter alder og ferdigheter i gruppene, slik at alle skal få utfordringer tilpasset nivå..
I løpet av uken skal de gjennom ulike aktiviteter med forskjellig utstyr og vi lover at dette blir en uforglemmelig uke. Man trenger ikke å kunne noe som helst om roing fra før, og det eneste kravet er at man er svømmedyktig.

Vær raskt ute om ditt barn/ungdom skal få plass.

Pris

Prisen for 5 dager fra mandag til fredag, er kr 3900 og dekker alt av utstyr, mat og annet moro. Dere trenger kun slippers/sandaler og joggesko og annet sommertøy som dekker ulikt vær.

Om roing

Visjonen til Roforbundet er: Roing – en livslang idrett fra bredde til topp

Rosporten drives i stor grad i pakt med naturen og påvirkes av den. Rosporten skal bidra til en bærekraftig utvikling av samfunnet der våre arrangementer og klubbaktivitet skal av og maksimere de positive og minimere de negative påvirkningene på naturen og samfunnet rundt oss. Som treningsform kombinerer roing både styrke og utholdenhet, og man trener faktisk hele 85% av musklene i kroppen. Roing praktiseres som en lagsport, og gir opplevelse av samarbeid og mestring.

Om Solodden og leir

Solodden er NSR sitt eget landsted på Kalvøya i Bærum. Her er det båthus med garderober, grill, et lite kjøkken og små campinghytter til overnatting. På leiren kommer vi til å ha fokus på å mestre roing og bli trygge på sjøen, samt at det blir masser av tid til bading, kortspill, grilling og andre aktiviteter. Vi kommer til å starte i båter som er tilpasset nybegynnere, og mot slutten vil det bli mulighet til å prøve seg i ekte konkurransebåter lik dem som brukes i OL.

Det sosiale kommer hele tiden til å stå i fokus, og det vil ikke være noe problem å ikke kjenne noen fra før. Vi har flere eksempler på at ungdom har kommet på leir uten å kjenne noen og dratt derifra med nye vennskap og en gryende interesse for roing.

«Jeg dro helt alene på leir på Solodden for 12 år siden, og møtte der noen av mine beste venner som jeg fremdeles trener og konkurrer med den dag i dag» -Sara Juel, leirsjef

Påmelding

Leir 1=  5-9 .juli, trykke på lenke til påmelding : https://club.spond.com/landing/courses/nsr

Leir 2 = 12-16.juli, trykke på lenke til påmelding : https://club.spond.com/landing/courses/nsr

Leir 3 = 2-6. august, trykke på lenke til påmelding : https://club.spond.com/landing/courses/nsr

Arrangøren tar forbehold om å avlyse ved for få påmeldinger til den enkelte uke.

Smittevern

Smittebildet endrer seg fra uke til uke, og dette er noe vi følger med på og tar på alvor. Vi kommer hele tiden til å følge gjeldene veiledere fra Norges Roforbund og Norges Idrettsforbund, og dette kan medføre at overnatting utgår. Dersom dette er tilfellet kommer vi til å lage et dagstilbud fra 09.00-16.00 med roing, lunsj og sommermoro. Prisen vil da bli noe redusert.