Ståa i junior gruppa

Ja, hvordan står det engentlig til med oss? Hva gjør vi? Hvor mange er vi? Hvordan har vi det? Vi tar sommertempraturen hos juniorene!

La oss bare gå rett på sak;

Det siste året har vært et godt år for juniorene. Vi begynte ganske få, men nå er det over 20 ivrige roere! Og tro det eller ei, dette er bare én av de to juniorgruppene. Vi har tatt tempen i Anstens gruppe. Her er det fullt av ivrige gutter (dessverre ingen jenter…) fra alderen 12 til 17 år. Vi har trent sammen i hele vinter med årets regattaer i blikket, og nå er de her. NSR regattaen kan vel ikke kalles noe annet en suksess, alle som stilte fra vår gruppe fikk medalje! Vinterens harde trening, er belønnet, allerede! Det var ikke et vondt ord å høre om regattaen, verken vind eller bølger ble observert i medaljerusen. <i>Vi har aldri vært så glad før! Vi merket det med en gang, de andre båtene var jo ikke av samme kvalitet som våre, og i tillegg var vi i topp form!</i> ropte Gustav Reiss og Eirik Browne i kor med blanke gullmedaljer om halsen.

Selv med alle medaljene er det ikke noe rolig trening for tiden. Teknikk og muskler blir stadig utbedret i Langvik. Minst to ganger i uken samles vi og plasker rundt. Ifølge Anders Krogh bare <i>kukker vi rundt</i>, men han er nok bare misunnelig på vår fantastiske teknikk og styrke… Ansten har kjørt siden slutten av april i følgebåten <i>Følle</i>, alene, men nå har han fått en assistent! Klubbsjef Hedda møter nå fornøyd opp og styrer båten mens Ansten instruerer oss. Hedda er faktisk også trener når Ansten ikke kan! Da må vi passe ekstra godt på å ta opp årene…

Ellers vil jeg bruke anledningen til å takke alle som hjelper oss juniorene. Henrik, Eirik, Anders, Nito, Heidi og egentlig alle i klubben fortjener en stooor takk fra alle juniorene. Vi får både tips og hint fra alle, og alt hjelper oss stort. Vi ser frem til neste regatta og håper den blir en like bra regatta som den foregående.

På vegne av Anstens gruppe, Sven Ole Nicolaysen