Klubbhus og båter

Klubbhuset på Bygdøy

Dagens klubbhus sto ferdig bygget i 1923. Huset ligger like ved bryggen til Bygdøy-fergene, hvor det er forbindelse til Rådhusplassen om sommeren.Underetasjen inneholder båthall, verksted, treningsrom med robasseng og garderober.

I første etasje finner vi peisestue med klubbens tallrike trofeer, kjøkken, styrekontor og klubbens stolthet: den store festsalen på over 120 kvadratmeter med de kjente veggdekorasjoner av Ole Lind Schistad.

Her kan du lese mer om tilblivelse og utvikling av vårt vakre byslott: Klubbhuset i Huk Aveny

Frøshaug

På Krokskogen, ved den gamle kongevei mellom Kleivstua og Lommedalen, har klubbens Hyttelag sin skihytte, Frøshaug. Hytta er omkranset av ypperlig tur- og ski-terreng. Den har god soveplass, romslig kjøkken med innlagt vann, en peisestue, badstue og badestamp. Se også egen fane på hjemmesiden – Utleie/Frøshaug.

Solodden

Fra 1924 har NSR hatt sitt eget landsted, Solodden, på Kalvøya ved Sandvika. Her er det små hytter med sengeplass, godt utstyrt kjøkken og båthus med garderobe. Her kan medlemmene bo, ro og bade.Husene på Solodden ble delvis bygget med materialer fra det gamle båthuset på Bygdøy.

Det ligger et bredt utvalg av gode robåter og venter på medlemmene. Man finner alle typer utriggede båter: Åtter, firer, dobbeltfirer, toer, dobbeltsculler og singelsculler. Båter for både tunge og lette roere. Det er båter som er enten ¾ eller ½ utriggede, og som tåler litt tøffere forhold. Og det er innriggere.

Bortsett fra én båt (åtteren nr. 232 «Sigurd Bang» som er blåmerket) er alle båtene grønne og kan brukes av alle godkjente roere.

Leie av hytter

Både Frøshaug og Solodden kan leies for kortere og lengre opphold.For leie av Frøshaug; ta kontakt via e epost: marianne(at)roklubben.no.

For leie av Solodden; les mer her.

Se også egen fane på hjemmesiden under “utleie”.

Båtene våre

NSR har en meget stor flåte – fra åttere til singler, trebåter til det ypperste i karbon, fra race til coastal rowing osv. Om vi sjøsatte dem alle, ville vi ha et sete til nesten halvparten av klubbens medlemmer.