Oppsumering Øslandsregattaen

Når seniorene sviktet tok juniorene steget opp og forsvaret klubbens ære og omdømme.

Det var rekordpåmelding fra NSR i helgen og det krydde av rødkledde små og store begge dager som koste seg i det nydelige været.

På lørdag var oppturene Fridas meget sterke søvmedalje i Nordisk Mesterskap i DJA 1x!! En meget imponerende prestasjon i et felt med 14 sterke roere fra hele skandinava. Gratulerer.

Juniorgutta innfridde også til de grader i 4x med kvalifisering til A-finale og endte tilslutt på 4.plass i konkurranse med 13 nordiske båter! Dette lover bra…

Men så var det da enda godt at juniorene klinte til denne dagen , for de vanligvis så trofaste seniorene sviktet fullstendig i 4er og kom på henholdsvis 3. og sisteplass i favorittbåten (bl.a. slått av 2 danske juniorbåter)

En lettere frustrert kaptein Lilledal skal ha uttalt etter sitt første tap på over ett år:

<i>This is unacceptable…we NEVER lose, and especially not to kids half my age. This means only one thing; we must train more and harder than ever before. The red star will rise and we will again conquer…</i>

Heldigvis gikk det bedre for gutta på søndagen, og Eirik kunne hente hjem gull, heder og ære i både 2x og 4x.

Ellers ble det også seier til Per Olav og Lars Christian i singelsculler, og til Alex og Lars Christian, samt Sven Ole og David i dobbeltsculler!

Alle andre fra NSR gjorde også en kjempeinnsats. Aida fortsetter framgangen og samtlige av juniorgutta har uten tvil hevet seg et hakk!!

WELL DONE

—————————

På årets Østlandsmesterskap helgen 18-19 juni har NSR påmeldt 36 båter. Det må være rekord! Blant disse båtene er det også mange store lagbåter, inklusive en HS4x, en HJA4x, to HS4- og hele tre (!) HJB4x. Dette kan bli en stor dag. Regattaen teller også mot Norgescup, så vi har et godt utgangspunkt for å sanke poeng mot den samlede cupen.

Vi håper inderlig at vi ikke må stryke noen av disse påmeldingene. Det blir også en utfordring å få båtmateriellet til å strekke til – viktig at alle gjør sitt for at det skal fungere.

Regattaen vil holdes kombinert med Nordisk Mesterskap for juniorer. NSR er representert med Frida Schneider som vil ro Nordisk Mesterskap i både DJ1x og DJ4x.

Flere av juniorene deltar på regatta for første gang, og de ønskes spesielt lykke til. I tillegg vil det også delta nye NSR-roere som tidligere har rodd for andre klubber (velkommen til Pål).

Eirik

Trekningslisten finner du på http://www.roing.no/files/{F5B4D5FD-B604-4AEA-BD95-1961B4E79FE2}.xls