NM på Voss

Se bildene fra god NSR innsats på Voss! I midtpunktet står NSRs to superjenter Heidi Veeser og Frida Vesla Schneider som tok sitt første NM-gull i senior. Gutta gjorde det som bra !

Det var ikke innsatsen fra NSRs modige det skulle stå på. Det var dommerne. Med tiden 5:56 på flatt vann var det noe av den beste laginnsatsen på år. Jubelen ble derimot rettet mot klubbens første gull i jenteklassen.

Heidi Veeser og Frida Vesla rocket roverdenen på jentesiden da de dro til og vant gull i kvinnnenes dobbeltsculler. \\\"Fenomenalt,\\\" sier Nils Jacob Hoff fra Fanas Roklubb.

Denne prestasjonen er ikke til å kimse av. Heidi Veeser leder ann en banebrytende tradisjon i NSR. Første kvinnelige single seier, første kongepokal, første lagbåtseier.

Bak henne følger Frida Schneider. Hadde Frida vært litt eldre hadde hun uten tvil mottatt Egebergs ærespris. Jenta fra Bygdøy tok norgesmesterskap i skistyting samt gull i for junior i 1x i fjor. I år tok hun sitt første senior gull.

\"Mellom oss (de andre trenger ikke å vite det) men de Fana-gutta er \’dead meat,\" sa captein Lilldal, alias Darth Vader, kvelden før åtterfinalen. Han hadde rett!

Gutta i åtter gikk ut som de sjelden har gjort. På 500m hadde de en lengede. Det var da løpet begynte. I takt 36 klemte gutta ut hver dråpe syre. \"Stroken kjørte oss som dyr. Alt vi kunne gjøre var å gjøre det enda bedre,\" sier Anders Krogh, 3.mann på årets norgesmestre i åtter.

Det ble seier, og ikke mindre enn det på åttern, i firer, dobbeltfirer og toer for NSRs senior roere. \\\"I\\\’m satisfied. Not utterly pleased while the double lost their finale to Horten,\\\" says 7 seat and captain Eirik Lilledal.

\"As some of the crew members are getting older, we need to work even harder next year,\" says the well-earning captain, as he walks away with this years once again top nation senior team.

Juniorene stilte opp og gjorde en bra figur i flere løp. En skuffet Erlend Løken nådde ikke helt opp, men med Sven-Ole Nicholaysen og Alexei Ivanov kommende opp lover dette godt for NSR fremtid.

Komplett resultatliste finner du her #65#