Besøk på roklubben

Torsdagsgjengen hadde nylig celebert besøk. Les den koselige hverdagshistorien fra våre eldre lekker.

Torsdagsgjengen er en samling av våre aller eldste roere, som trofast møter opp for roing og kaffe en gang i uken. Deres gjennomsnittlige alder imponerer med sine 84.

Bildet fra forsiden er fra Torsdagsgjengens ukentlige rotrening, i dette tilfelle sist torsdag da gutten fikk celebert damebesøk: Nemlig Berit Rode Dons som er yngste datter av et av klubbens første æresmedlemmer; Leif S. Rode, kanskje bedre kjent under dikternavnet Edor, forfatter av våre klubbsanger og navnefar til firer innrigger 118. Hun er videre kusine av et annet kjent og ruvende NSR-medlem; Lauritz Rode, som døde for noen år tilbake.

Bakgrunnen for hennes besøk var at hennes unge datter-datter helt uoppfordret hadde valgt roing som tema når hun på skolen skulle skrive en stil om en idrett. Vi vil selvsagt prøve å få barnebarnet inn i NSR! På det ene bildet er hun flankert av æresmedlemmen Lucas og Leif Ljungqvist.

På det store bilde har vi fra venstre:

Per Conradi Andersen (81), Lucas (90), Egil Lindholm (86), Berit Rode Dons, Hans Egelund (83), Leif Ljungqvist (77), Christian Bruusgard (91) og Karl Ismar (78). Alle gutta rodde på formiddagen!