Dåp på klubben

Har du blitt noe forundret av den store byggeaktiviteten på roklubben, kan du nå lese om av hva dette har resultert i. Nemlig en sliske!

En sliske er betegnelsen for et skråt underlag, som kan anvendes til at trække eller rulle noget tungt fra et sted til et andet.

En sliske blev tidligere stavet som slidske. Dette på dansk riktignok.

NSR har nå sin helt egen Sliske. Denne ble nylig behørig døpt av formannen og fikk det passende navnet RULLE.

Som det seg hør og bør ved en sådan anledning var flaggene heist på klubbhuset, og vår gode nabo Håkon bød på champagne. Formannen holdt en glimrende dåbs-tale med takk til de forskjellige instanser som har bidratt økonomisk, så Rulle kunne gå fra drøm til virkelighet. Lucas var spesielt invitert og klippet det røde båndet, før første innrigger ble kjørt på vannet.

60pluss feiret dagen med rekordstor aktivitet på vannet med 4 båter og totalt 18 roere som nød godt av den nye oppfinnelse der man ikke lenger trenger å bære de tunge båter.

Og til Rulle selv: Måtte hell og lykke følge alle de båter som blir sjøsatt på din revle.