Seier i Sølvfastløpet

NSRs 2 åttere bet godt fra seg i helgens Sølvfastløp. Kunne Kungalv Roklubb skilte de to båter ved målgang i Drammen sentrum foran flere tusen tilskuere.

Det var en fantastisk dag å arrangere regatta på og NSR lot seg ikke be to ganger når det var fest og elvefestival i Drammen.

Snaue ti åttere rodde opp til start. Noen av de eldre klassene fikk litt forsprang, men deretter var det fellesstart for de gjenværende.

Åtterne fulgte hverandre tett nedover elven, NSRs seniorbåt en liten spiss foran. Strømmen var sterk og tiden kjapp da rekkefølgen i mål var NSR, Kungalv, NSRjr, NTNUI, Sandefjord, Drammen, Sandefjord og Drammen Kvinnlige.

Etterpå var det grilling og litt godt og drikke. Dette er sånne regattaer vi liker.

Se også www.drammenroklubb.no

Bilder vil følge

—————–

Sølvfastløpet for åttere går nå lørdag. Begivenheten skjer i Drammen by, med to sterke båter kledd i rødt og hvitt!

Lørdag 22. august er datoen for årets sølvfastløp i Drammen. Løpet går 6km ned drammenselven. Målgangen går ved Drammen roklubb, hvor de i år vil bli sett meget med ivrige atleter i rødt og hvitt. To hele båter blir på lørdag representert i Drammen. Løpet går i klassisk \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Head-race\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" stil, med en og en som starter, og vinneren blir kåret fra den som har best tid.

Redaksjonen ønsker alle deltagere lykke til!