Årungenregattaen: Sol, årer og båt!

Sol, årer og båt!

Helgen 7 – 8 mai var det duket for Årungenregatta arrangert av selveste NSR! Værmeldingen viste seg å holde helgen igjennom, og vi ble badet med solstråler og pluss grader.

Lørdag

Det har krevd mye tid av våre ildsjeler for å stable denne regattaen på beina! Dommere, regattakontoret, kafepersonell, foreldre og trenere! Vi kan jo trygt si at Årungenregattaen var en suksess! Lørdagen ble selvfølgelig preget av sol, varmegrader og vindstille, men også flott roing.

Noen av lørdagens flotte resultater er:

Nybegynnerne Noah og Carl August som gjennomførte sitt første roløp! Selv om det ble en dukkert før start så holdt de seg riktig vei gjennom løpet!

Bente og Sara kom på en fin fin andreplass i sitt junior C dobbel løp!

Theodor og Magnus kom på hver sin tredjeplass i sitt singel finale.

Samt Sara som tok sitt singelheat med storm og fosset inn til seier!

Helgens jevneste løp ble senior 4- mellom NSR og CR, Bergen og Sandefjord roklubb, NSR hadde en fantastisk siste 250m, men måtte se seg slått med 4 tiendedeler, men neste regatta CR, er det bare forberede seg på et syrebad! For NSR will be back in red!

Etter løpet var første stopp NSR kiosken som kunne by på saftige hamburgere, søte kaker, gode vafler, varme pølser og kjølig mineralvann! Det var nok sikkert noen som måtte dra på noen ekstra kilo pga NSR kiosken.

Solen ble med oss videre til søndag, samt våre flotte funksjonærer!

Dagen startet som lørdag med juniorsiden som dro inn den ene medaljen etter den andre. Seire å merke seg i dag er Sara og Bente sin revansje på Ålesund fra lørdagen (første plass)! Oscar sin 100m seier i singel, junior b guttas 250m seier i 4-, Sara og Anna sin komfortable seier i damer junior B dobbel, samt junior C sin flotte innspurt i mix 4x, hvor de kapret tredjeplassen! For å ikke glemme Erik Juel sitt comeback i roing etter en ferie på 22 år! Velkommen tilbake!

Mot slutten av dagen var innsatsen stor hos roere, foreldre og andre hjelpere til å rigge ned alt av båter og rydde på plass.

En stor takk til alle funksjonærer, tilskuere, roere, foreldre og arrangører! Dette ble en virkelig flott helg!

Se resultatliste under (tok Jens Kolberg 29 minutter og 13 sekunder før resultatlisten var sendt ut på mail, og derfra til roklubben.no tok det totalt 31 minutter og 27 sek)!

Her er de: Resutlater

Kom med kommentarer og fortellinger – bruk forumet nederst!

***

Du finner trekningsliste til Årungenregattaen her: http://www.roklubben.no/files/aarungrega…xls

PS mer bilder kommer! (Patrick og David???)