Vi reiser i øst og vi reiser i vest

Vi reiser i øst og vi reiser i vest – om ikke som sjørøvere, så i allefall som mosjonsroere

I 2012 er det flere reisemål å se frem til – til dels i fjerne farvann. Tid for planlegging, les mer!

To FISA-langturer er planlagt i 2012. Den ene gÃ¥r i Belgia 19. – 27. mai, den andre i Ontario, Canada 25. august – 2. september. PÃ¥ de internasjonale turer blir det for det meste rodd i parÃ¥ret bÃ¥t, det stilles krav til roerens utholdenhet og evner til bÃ¥de Ã¥ styre bÃ¥t og ro… Les nøye igjennom de krav som stilles for Ã¥ kunne delta: klikk her

(http://www.roklubben.no/files/fisa-rowers-guide-ver.2004.pdf)

Invitasjonen finner du her

til Belgia  og til Canada

Mener du Ã¥ kunne oppfylle kravene og har lyst til Ã¥ delta, utfyll pÃ¥meldingskjema

og send det til Tur og mosjonsjefen i NSR (marianne@roklubben.no). Siste frist er 31. januar 2012. Det er som ofte lange ventelister til turene, de 60 plasser fordeles p̴ deltakere fra 14 Р15 land.

Og en rosin i pølsen – Det portugisiske roforbund inviterer til langtur pÃ¥ elven Douro 26. august til 1. september – midt i beste portvinsdistrikt, og garantert intet behov for bobledress!  Det er samme krav til roerne som pÃ¥ FISA turene.

Siste frist for pÃ¥melding er i april  –  se invitasjonen her.