Årsmøtet er avviklet

Årsmøtet er avviklet torsdag ‘ med relativt beskjedent fremmøte. I fravær av et tilstrekkelig solid raceroerflertall ble det besluttet å selge alle racebåter og investere i innriggere og trekvartere…

Ønskedrøm? Mareritt? Det gjelder å være tilstede! Les mer! (Kanskje er ingressen en spøk altså…)

Nyheter fra årsmøtet

Årsmøtet i NSR ble avhold torsdag 22. mars i klubbens lokaler, med et forholdsvis beskjedent oppmøte.

På årsmøtet ble Dag Finn Erlandsen gjenvalgt som leder. Hans-Jørgen Arvesen valgt til ny nestleder. Arvesen er tidligere racerroer, og var bl.a. på OL-laget i til Morskva-lekene i 1980, men ble rammet av Norges boikott av lekene. Som ny instruksjonssjef ble valgt Bjørn Saga.

Av endringer i NSRs lover ble vedtatt at høstmøtet i tillegg til rosjef og viserosjef, også skal velge en mastersoppmann. Dette bl.a. for å styrke omhendetakelsen av ny roere som ønsker å ro masterskonkurranser, men som ikke har tidligere racerroerfaring.

Det ble også besluttet å gå tilbake til ordningen hvor årbokredaktøren velges på Årsmøtet, ikke som nå, på høstmøtet.

Den viktigste vedtektsendring var imidlertid sammensetningen av styret. Fra 2013 vil viserosjefen ikke være fast medlem av styret, men være rosjefens personlige vara. I stedet vil leder av forvaltningen få plass i styret. Også tur- og mosjonssjefen vil få sin personlige vara, som vil være instruksjonssjefen.