Kjørbosprinten 2012 er historie!

I år igjen arrangerte Bærum Roklubb: Kjørbosprinten. Som er en morsom sprint regatta over 460m. Antall påmeldte i år var noe lavere enn det vi er vant til, men fremdeles stor stemning! Og de aller fleste var noen turer opp på pallen.

Lørdagen startet med masse sol og først ut var jrC guttene i singel. I første heat havnet Oscar Hoff på en 2. plass og Nicholas Solem som nr. 3. I neste heat kom Jonas Juel på en 3. plass. Like etter var det jentene sin tur i 2x, og her ble det sølv til Emilie Stabe og Elisabeth Wiik og bronse til Kirsti Mordt og Albertine Tønsberg.

Seniordamene var også med. Etter litt vansker pga. for få båter kom Louise Arve og Marika Erlandsen på en 3. plass i 2x. Oscar Helvig tok også en 3. plass i herre jrA singel.

Igjen var det tid for jrC og denne gangen var det guttene sin tur i 2x. Jonas og Jakob Anderaa kom på 2. plass i første heatet, mens David Anderson og Oscar kom på 2. plass i sitt heat. Jentene gjorde det også bra i singel. Emile kom på 2. plass i sitt heat, mens Elisabeth mistet akkurat 3. plassen med 5 tiendeler. I neste heat var Kirsti med, og hun tok også en 2. plass.

I dame jrB 2x kom Bente Vagle og Sara Juel på en 2. plass. Og i løpet etterpå tok Oscar, Nicholas, Elisabeth og Jakob 3. plassen i mix jrC 4x.

Søndagen startet med betydelig dårligere vær, og selv om regne ga seg ble det skiftet ut med masse vind. Først ut, før noen andre hadde greid å somle seg til Kalvøya, var det Bente og Sara ut i singel. Bente kom på 5. plass i et utrolig jevnt løp, mens Sara kom på 2.

Neste ut var jrC guttene i singel igjen. Oscar kom igjen på en 2. plass og like bak han fulgte Jakob på en 3. plass. Neste heat var det kjempet Jonas og Edvart om 2. plassen og etter et jevnt løp var det Jonas i sin gamle tre båt som slo Edvart med 0,4 sekunder og Edvart måtte ta til takke med bronse. Etter løpet satset Edvart på å få sin revansj neste regatta ved å sørge for at Jonas får lite å spise i fremtiden. I 2x kom Oscar og Jakob på en 2. plass.

Jentene stilte også til start i dag og i 2x kom Emilie og Kirsti på en 2. plass sammen og Albertine og Elisabeth på en 3. plass.

I herre jrA 4x kom Oscar Stabe, Theodor Wiik, Emanuel Verede og Erik Wetteland på en 2. plass og i løpet etter vant Bente og Sara.I mix jrC ble det 3. plass igjen, denne gangen til David, Nikolai, Kirsti og Emilie.

NSR sine siste løp for dagen var herre masters 4x hvor båten kom på 2. plass. I båten satt Simon Nicholas, Erik Juel, Jens Petter Koren og Nerijus Bodivas. To sist nevnende kom på 3. plass i 2x.

Tusen takk til Bærum roklubb for et supert arrangement.

Resultatliste: