Årsmøtet in Memoriam..

Årsmøtet in Memoriam!

NSR Årsmøte ble avholdt tirsdag 18.mars, og det kan igjen konstateres at klubbens indreliggende er av svært sunn karakter. Under følger de 3 viktigste begivenhetene:

1 – Mangeårig leder og formann og leder av roklubben, Dag Finn Erlandsen, takket av med stående applaus fra de fremmøtte. Dag Finn, har sammen med tidligere formann Jens Kolberg, brakt klubbens økonomi inn i ordnede former samtidig med høy aktivitet på alle typer vann. I den snart 10 år lange perioden Dag Finn har sittet i styret, kan klubben skilte med oppussing av eiendomsmassen og innkjøp av materiell for flerfoldige millioner av kroner. Hans innsats for klubben har vært langt over hva en kan forvente og klubben takker han stort for hans tid og innsats i NSR.

2 – Valgkomiteen kunne opplyse om mange positive medlemmer som sier ja til å ta verv. Samtidig kom de utskremte med et hjertesukk om at det det ikke var mange nok der ute med den konsekvens om at flere posisjoner sto som blanke. Gleden og overraskelsen var derfor euforisk da Gunnar Clifford reiste seg og sa: jeg stiller som Nestleder. Noen hevder en tåre ble felt i dette rørende øyeblikket.

3 – Ledet av Hans Jørgen Arvesen, har styret nå en høyere kvinneandel en de aller fleste selskaper på Oslo Børs. Med Inger Scholdager, Hilde Vagle og styreveteran Marianne Lundh har likestillingen nådd en milepæl kun 30 år etter det sterke kjønns inntog i roklubben. Så da gjenstår spørsmålet; når kan vi igjen vente oss kvinnelig leder av NSR?

Epilog: Oppmøte på års- og høstmøtene har vært tema før – men nå var det dårlig. Bør klubbens medlemmer stille opp? Tar medlemmene det for gitt den innsats som legges ned av våre rokollegaer? Burde det være en prioritert oppgave for styret i årene fremover å få medlemmer til å stille på årsmøtet? Eller kanskje det er viktigere at medlemmene bruker tiden på vannet og i treningsrommet.