Bunnefjorden helt inn ved tredje forsøk

Alle gode ganger er tre, sier man – og denne gangen passet det! To tidligere forsøk på å ro den årlige maraton Bunnefjorden helt inn har strandet på været, med torden og blåst.

Men denne gangen var værutsikten bra: Søndag 1. september var det  lovet vestavind og maks 5m/s, delvis skyet, delvis sol. Perfekt for en lang dag. Åtte roere la ut fra klubben mens det fortsatt var kjølig morgenluft, rodde ut mellom øyene, bl.a for å finne Roorienteringsposten Storeflua som ligger midt i Bunnefjorden litt sør for Søndre Skjærholmen. Faktisk stakk litt av skjæret opp over vannet, okkupert av en mengde skarv. Nydelige forhold,vi koste oss både i jentebåten og i guttebåten. På land ble vi fulgt av Jens Kolberg på Harley’en – og da vi fikk en melding fra ham om enda et VM gull til Norge – da lød det høye jubelrop over fjorden! Ned til Neset, nesten inn i elven som kommer fra Årungen før vi snudde og gikk i land på den flotte stranden ved  Breivoll. Her ble vi igjen møtt av Jens som syntes vi også burde ha gullmedaljer for innsatsen i innrigger. Det var meget velkomment med spiselige medaljer til kaffen! På Breivoll byttet vi litt rundt på lagene før turen gikk mot nord igjen. Vi hadde fin medvind, kun små bølger, så det gikk som en fei å komme tilbake til klubben, hvor GPS’en viste 44km.

Takk for turen til: Jan, Else, Bjørn, Brita, Vigdis, Meike, og Jacob

Marianne