Meget vellykket møte med en verdensmester, og julegrøt attåt

Klubbkvelden 17. desember ble avholdt i nytt lokale, med mange velopplagte deltakere!

Tirsdag 17. var det klubbkveld i NSR. På grunn av en dobbeltberammelse måtte kvelden tilbringes i verkstedet. Men med felles anstrengelser fra verkstedgjengen,  klubbsjefen og rosjefen ble verkstedet raskt ryddet for båter og verktøy, og bord og stoler båret inn. Med rød duk på bordet  og dempet belysning, var lokalet  som skapt for en hyggelig kveld for de ca 25 medlemmene i aldersspennet 14 til 74 år som møtte opp. Klubbsjefen med assistenter dekket koselig bord, kokte risengrynsgrøt og serverte rød saft.

Og etter at vi via YouTube hadde gjenopplevd de magiske seks og et halvt minuttene fra Korea hvor den norske LM2x tok gull, slapp stroken i båten, Kristoffer Brun, til.  I over 30 minutter hadde han forsamlingens fulle oppmerksomhet mens han fortalte om VM og gull-løpet, skuffelsen etter OL i 2012, EM-medaljen i 2013, samt sin forholdsvis ordinære ro-karriere som junior og U23-roer. Når han skulle peke på hva som var årsaken til at han gikk fra det ordinære til det strålende, trakk han fram to ting: Et godt romiljø å trene i, samt hard, systematisk og god trening over år! Hans evner som inspirerende og engasjerende foredragsholder, er derimot trolig medfødt.

Etter at Kristoffer var belønnet med kraftig applaus, og klubbsjef Hilde Vagle hadde takket han av med velvalgte ord, ønsket vi hverandre god jul og godt nyttÃ¥r, – og gikk hjem med en følelse av Ã¥ ha vært med pÃ¥ en særdeles vellykket klubbkveld.

Rosjef Tor-Geir

Foto Marianne L