Se pÃ¥ alle seiersvimplene! Nesten rekord… !!

Se på alle seiersvimplene!

Klubbarna – små og store – greide det i årets RÅ-regatta 11. oktober – 68 seire! NY REKORD!

Skrev redaksjonen i yr glede. Men strengePer har talt opp, og med godkjente seire ble det i år ny tangering av rekorden. Gutter og jenter, gamle og unge, dere vet hva dere må gjøre i 2015….

*****

Rekorden på 65 ble satt i 2007. Her må den daværende enorme juniorgruppa ha gjort en kjempeinnsats!! Mange av 2007-roerne har trådt til i årets rekord også. Noen som snakker om sjuårskriser?.

Nå henger det 63 seiersvimpler på flaggstangen ved klubbhuset.

Når nå bare Per B har kontrollregnet henges nok de siste vimplene opp også, før de tas ned for vinteren. Nyt synet, takk til klubb og roere! Lad opp til neste år!

Seirene fordeler seg slik:

RÅ-regattaen (ubekreftet)

5 seire, men bare to godkjent

2 seire

Årungregattaen

7 seire

Østlandsregattaen

6 seire

Stokkavannsregattaen

Christianiaregattaen

Ratzeburg-regattaen

2 seire

Nordisk Mesterskap i Sorø

5 seire

Tunevannsregattaen

5 seire

Kjørbosprinten

11 seire

NM og Hortensregattaen

Totalt

68 seire

Lag som har rodd alene over banen kvalifiserer ikke til seiersvimpel.

Ryktene sier forøvrig at våre ærverdige seiersvimpler er håndlaget og befengt med klubbhistorie. Noen som kan fortelle mer?

ps – pga hjemmesidens formatering ytes ikke bildet full rettferdighet – så kt et blikk på stangen neste gang du er på klubben!