NSR søker en ny hovedtrener for å lede utviklingen av klubbens junior- og seniorroere.

NSR er en ledende roklubb i Norge, med historie helt tilbake til 1897. Roklubben har klubbhus på Bygdøy i Oslo der foregår vintertrening. Trening for raceroerene foregår i hovedsak på Årungen i Ås. Klubben har mange stolte prestasjoner å se tilbake på, i Paris OL hadde klubben 3 kvalifiserte roere på landslaget. Klubben har rundt 500 medlemmer totalt på tvers av de ulike gruppene og nivåene.

NSR søker en erfaren rotrener, gjerne med internasjonal erfaring. Stillingen vil være en nøkkelrolle for å utvikle klubben sportslig. Med ca 100 konkurranseroere fordelt på ulike aldersgrupper vil hovedtreneren få bistand fra en assistenttrener,  planlagt med fast stilling på ca 30 %. I tillegg har klubben yngre trenere som med på utviklingen av de yngre aldersgruppene og betales per time. Hovedtreneren skal utvikle og lage treningsprogrammer som passer for de ulike alders- og kjønnsgruppene, initiere og utvikle sculling- og enåret roing og være klubbens hovedrepresentant og leder ved nasjonale regattaer.

Hovedtrener skal også bidra i arbeidet med å utvikle  en bærekraftig rekrutteringsstrategi av nye roere. Hovedtreneren skal  også delta i og drive nye investeringsbeslutninger om materiell og utvikling av båtparken. Hovedtrener vil rapportere til styret i klubben.

Stillingen foreslås på 60 % eller 22,5 timer per uke i gjennomsnitt. Kandidaten bør forvente høysesong  i Norges regattasesong, som vanligvis strekker seg fra tidlig mai til slutten av september.

Lønnen er satt til NOK 400.000 for den rette kandidaten.

Nøkkelkrav:

• Ha tidligere erfaring med konkurranseroing eller coxing (kan inkludere college-roing).
  • Erfaring som trener
  • Omfavne utfordringen og friheten ved å ta på seg en lederrolle i en ambisiøs klubb.
  • Har en treningsfilosofi som er både prestasjonsdrevet og inkluderende og er i stand til å lage et treningsopplegg som passer til de ulike nivåene i klubben.
  • Har erfaring og kompetanse med rigging og vedlikehold av båter

For ytterligere henvendelser eller for å søke stillingen, vennligst send en epost til rosjefen@roklubben.no

Stillingen vil først bli besatt når en passende kandidat er funnet.