Eskadreroing og rosportens dag 26. mai – en veldig deilig dag!

Mange vakre båter med staute roere observert ut Oslofjorden på vei til Solodden!

Eskadreroing, Rosportens Dag – en deilig dag i strålende sol, og akkurat
passe med vind og bølger så det var moro å være på vannet. Det krydde av båter på land og ved bryggen, total 13 båter (inkl. Finn Tveters færing!) hadde tatt veien til Solodden.

Det var i år invitert til å møte opp på Solodden med coastal båter, den båttype som forventes å bli mer og mer populær fremover. Dette er rosportens svar på ekstrem-sport. Kanskje NSR kan stille med lag i FISAs coastal-VM, som går i Helsingborg i august?

Oslo Rokrets hadde en morsom spørrelek – og vinnerlaget var NSRs båtlag i 271 Lucas. Premien, en båtrulle, er veldig populær å ha ved landgang på strand.

Det ble også trukket lodd blant vinterens deltakere i Åtter GrandPrix, denne gang gikk romaskinen til Ormsund Roklub.

Og Lucas’ vandrepokal til den klubb som stiller med flest roende deltakere på Eskadreroingen gikk til: NSR!

Tusen takk til Solkongen for flott traktement og takk til alle roere som bidro til at det ble en hyggelig dag.

Marianne, tur-og mosjonssjef

PS fra hjemmesiden, som observerte båtene på vei ut mot Solodden på formiddagen: Det var et et vederkvegende syn. Og været var helt åpenbart meget vel fortjent!