Seniorroing

NSR har lenge vært “Langåreklubben” og har gjennom en lang historie vært med å sette preg på norsk seniorroing. Studentene har vært en stor leverandør til roere på forskjellig landslagsnivå, og ikke minst som leverandør av heder og ære til egen klubb. Herrene i NSR står ubeseiret i åtter i Norges mesterskapene siden. De fleste kan også kunsten å håndtere to årer hver, og gjerne i den minste båten – singelsculler.

Med rundt 20 semiaktive herrer og damer, kan klubben til stadighet bli observert på de ulike regattaer rundt om i det langstrakte land. Norgesmesterskapet er høydepunktet for de fleste gjennom sesongen hvor NSR kan skilte med sammenlagtseier flere ganger de siste årene.

Flere roere – både kvinner og menn – fra NSR ror for landslaget på u23- og elitenivå, og deltar på flere internasjonale mesterskap i løpet av sesongen. Herunder europamesterskap, verdensmesterskap og andre internasjonale regattaer som Henley Royal Regatta, Heineken Cup og Head of the Charles.

Mange medlemmer befinner seg i det store utland og ror gjerne for universitetslag der. Om sommeren kan de konkurrere for klubben.

Stallen består også av mange tidligere topproere som kommer sammen for kapproing, trening og sosialt samvær. Treningsmengden varierer, og vi har plass både til de som ønsker å trene 1 ganger i uken og de som ønsker å satse mot medaljer i NM og andre regattaer.

Har du lyst til å prøve deg ta kontakt!

Rosjef Caspar Wohlfart casparwohlfart@gmail.com

Trenere Roger Wiggin rogerjwiggin@gmail.com eller Matti Saborowski matti_saborowski@hotmail.com

redaksjonen@roklubben.no