Junior-roing

NSRs juniorer har frem til nå opptrett i puljer med noen år imellom gruppene. Vi har en etablert junior A-gruppe, og en stadig voksende junior C-gruppe. I løpet av året deltar juniorene på nasjonale og internasjonale regattaer. I sesongen kan det være opp til tre regattaer i måneden og det er ofte rundt 10 deltakende juniorer fra NSR på de nasjonale regattaene. Det er flere enn det de fleste andre roklubber i landet, men vi vil gjerne ha fler!

Nordisk mesterskap er en av regattaene vi ofte deltar i. Det er en internasjonal regatta av og til i Norge og ellers i et av de andre nordiske landene. Her er målet å ro i norske farger, men klubbdrakten skinner også fint i svensk eller dansk sol. Baltic Cup er også et mål for juniorroerne som jakter på norgesdrakten i internasjonale regattaer.

På slutten av sesongen arrangeres Norgesmesterskapet der junior A og seniorer konkurrerer om norges beste titler. Yngre juniorer har sitt eget “NM”, nemlig Ungdomsmesterskapet (UM).

I løpet av året arrangeres det flere treningssamlinger. I vinterferien eller påskeferien tar vi ofte turen utenfor Norges grenser, ofte i Belgia, Spania eller Portugal. Mens en uke i sommerferien brukes ofte NSRs egen perle, Solodden, som er plassert på Kalvøya i Bærum til en hyggelig og morsom sommerleir.

Vinterhalvåret brukes til å gro bein i nesa og bygge styrke på romaskin i treningsrommet på Bygdøy, så vel som på ski i marka.