Mastersroing i NSR

I roing blir du master allerede når du er 27 år. I NSR har vi lange tradisjoner for å drive med mastersroing og klubben har vunnet utallige mastersmesterskap opp gjennom årene.

I de siste årene har aktiviteten vært mer beskjeden, men klubben ønsker nå å styrke masterssatsningen. Hovedmålet er å få til mer roaktivitet i utriggede båter for klubbens medlemmer, og være en morsom og sosial felles arena for trening og konkurranse. Delmål er å delta i regattaer på bane lokalt, nasjonalt og i utlandet. Lokale regattaer vil være regattaer på Årungen,Kjørbo, og på Tunevannet, som er et uoffisielt veteran-NM. Av mulige regattaer i utlandet menes Gøtaelvrodden men også andre regattaer er aktuelle. I 2017 er Masters-VM 7. – 10. september i Bled i Slovenia.  Her er det allerede påmeldt roere fra klubben. Det avholdes også en Åpen nordisk masterregatta på Bagsvær Sø i København, 29. og 30. juli.

Se også her for mer informasjon!

Ta kontakt med routvalget(at)roklubben.no for mer informasjon, eller undertegnede.

Tor-Geir Myhrer, mastersoppmann – epost: masters(at)roklubben.no

Mastersgodbit: Se også under «Om NSR/Album Video» og se liten film om to godt voksne herrer som inspirert av sine barn lærte seg å ro, og hadde som målsetting å stille i Nordisk Mastersmesterskap 2014. Det gjorde de – med stil og humør! Filmen illustrerer at å starte med masterroing i NSR er og skal være ”et lavterskeltilbud”.

ps – her er klassene – angitt på “nynorsk”:
Age categories are as follows:
A – Minimum age 27 or more
B – Average age 36 or more