Mosjonroing i NSR

Årets rosesong starter offisielt søndag 22. april kl.11.00.

Også i år vil mosjonistene trene mandager og onsdager fra klokken 18.00 til 20.00.

Tur- og mosjonsgruppen tilbyr et aktivt miljø for mosjonsroing store deler av året. I mai tilbyr vi et nybegynnerkurs for voksne med oppstart onsdag 2. mai kl. 18.00, i klubbens lokaler.  Kurset avholdes mandag og onsdag kveld. For detaljene se under Begynn å ro.

Klubben har mange ulike båttyper: ¾ firer, innrigger, åtter, trimmere og scullere som vi mosjonister kan benytte.

I september, da kveldene er mørkere, møter vi opp for trening klokken 17:30. I helgen ror både erfarne og nye mosjonister en tre-fire timers søndagstur, med oppmøte ferdig kledd kl. 10:00 på NSR-bryggen. Vi setter sammen lag ved oppmøte, tar med niste og badetøy, og satser på fine turer rundt øyene i Oslofjorden.

Konkurranser og sammenkomster

Søndag 27. mai inviterer NSR til Eskadreroing til Kalvøya, der flere av klubbene i Oslo Rokrets og Bærum Roklubb møtes for å feire rosporten.

Tur- og mosjonsgruppen deltar i konkurranseløp/regatta i Oslofjorden.  I år blir det:

Bleikøya rundt 7. juni
Geita rundt 13. juni
Barmen rundt 11. august (ny dato i år)
ARO-mila 20. august

Ramberg 8’ern 3. september (nyhet)
Ulvøya rundt 7. oktober

Informasjon og påmeldingsliste gis på oppslagstavlen i klubben og på egen Face book side for gruppens aktive medlemmer.

Ønsker du å ro på andre tider enn mandag og onsdag kl. 18, og har nøkkelkort, ja, da er det fritt frem for bruk av grønnmerkede båter når det skulle passe. Blåstreksbåter krever at du er godkjent som blåstreksroer, mens rød strek betyr at vi holder oss unna båten.

Solodden, NSRs sommerbase ytterst på Kalvøya ved Sandvika, er også et flott utgangspunkt for turer i Vestfjorden. Båthuset rommer et stort antall utriggere og innriggere som mosjonistene kan benytte. Se for øvrig utleie hvis du er interessert i å overnatte eller benytte lokalitetene til andre begivenheter. Kontakt for Solodden er Marianne Lundh.

Andre aktiviteter

Oslo Rokrets inviterer til Roorientering i Oslofjorden. Listen over postene finner du i MoRo-permen (Mosjonsroing) i roklubben.

Norges Roforbund gir distansemerker for roing fra 15. april til 15. oktober. Skriv inn rodde kilometer på ditt ark i Mo-Ro-permen, og se om du kan ta gull-, sølv- eller bronsemerke i år.

Deltar du i sesongen på fire av de terminfestede arrangementer i NSRs terminliste, får du turmerke.

Natasza P. Sandbu

NSR Tur – og mosjonsansvarlig