Ny båt – igjen!!

Det er ikke ende på velstand! Hør bare hva Per og Per har ordnet med nå:

NSR har mange aktive junior-roere. I sommer måtte vi, for å ha nok båter, hente en firer som vanligvis ligger på Solodden inn til Bygdø. Derfor har Styret bestemt at vi skal kjøpe en ny firer/dobbeltfirer, spesielt beregnet på våre yngre raceroere. I de senere årene har vi stort sett kjøpt båter av fabrikat WinTech til denne gruppen. Importøren til Skandinavia holder til i Sverige, og han tilbød oss en lett brukt båt til en redusert pris. Båten har kun blitt brukt som demo-båt, og er i topp stand.

Importøren kjørte båten til Strømstad, hvor Per MK og Per B møtte ham med NSRs båthenger. Det var lang kø i tollen ved Svinesund, men onsdag kveld ble vår nye båt lagt inn i verkstedet i klubbhuset. Båten er beregnet på roere som veier +/- 70 kg, og har riggere både for énåret og parårets roing. Båten har fått nummer 313, og vil bli døpt under Åpningen. Årene til båten har ikke kommet ennå, så båten vil først bli satt på vannet til våren når isen har gått.

Per B

Og vi sier altså mange tusen takk til både klubb Per x 2!