Pokalen kommer hjem

Se de komplette resultatlistene fra helgens roerlangrenn der NSR ble flest deltagende klubb.

#53#

Etter lang tørke kommer vandrepokalen i roerlangrennet hjem til der den hører hjemme. De røde, de hvite mobiliserte nok til etter tre års tørke og endelig ta det hjem fra de mørke blåde.

Det skulle pustes, smøres og svettes før NSR kunne juble som seirende klubb i årets roerlangrenn. I regi av Oslo rokrets stilte moderklubben, CR, Bærum og gledelig nok Drammen opp til dyst lørdag morgen i Sørkedalen.

I juniorklassen såvel som veteran stilte NSR opp og tok hjem store seiere. Lucas gjorde igjen en sprek gjenomføring med sine 10k der man kunne velge med en, to eller fire runder av 5k. Sven Ole, Eirik og Nicolay gjorde rent bord på blant junior gutta.

En av de som gjorde 4 runder var Nito som spurtseiret hans egen makker etter 19,99km. Sammen hadde de gått og dratt hverandre inn til tiden 1.04.05. Den gamle rekorden til Truls Aabol fra 2003 sies å være 1.05.00. I fjor vant Alf Hansen på 1.11.48, og i 2004 Sverre Løken på 1.11.31. Med andre ord, sterke tider fra de to senior roerne.

Bildet øverst viser forøvrig NSRs lag (minus Wiik far og sønn), 18 av 20 deltagere. CR hadde 16. NSR hadde pokalen sist i 2002. Dette varmet et hvert rødt hjerte der ute blant holmer og skjær, snøskavler og istapper. Bra jobbet!