Ã…pning

Åpning

Årets klubbåpningen foregikk med stort oppmøte og, om mulig, enda større dåp. Hele seks nye båter ble innlemmet i klubbens båtpark.

…og til de av dere som lurer, ja, vi slo Christiania i åtterløpet. Kjerringa ble reist fra i fjor med god hjelp fra stroke og landslagsroer Heidi Veeser. ”Trodde det skulle bli lett match men måtte jobbe beinhardt. Tok CR til slutt og det var verdt blodsmak i munnen og lett regattahoste” sier den spreke Røyken-jenta.

Fra årets andreplass kommer Christianias Martha Helgeland med følgende uttalelse:

\\\"NSR tok oss dessverre denne gang, vi følte at vi gjorde en fin innsats, men de ble rett og slett litt for sterke. Neste år skal vi trene litt bedre og ikke ha med bakfull russ i båten. Vi ser jo også at flere av NSR roerne begynner å gå ut på dat, og sjansen er at formen ikke forblir like god. Eller man kan i hvert fall håpe… Må den beste vinne,\\\" sier den alltid så blide CR jenta.

Veteranåtter gikk også de rødes vei. Denne gangen mix. Etter dette løpet var det sprint regatta i mindre båtklasser. Her kunne de yngre få slippe til å måle krefter mot naboklubben. Dette var et virkelig godt initiativ fra CR sin side. Hurra hurra!

Formannens tale erklærte at klubben hadde det for tiden meget godt. Med økende medlemstall, sportslig suksess og tilfredsstillende økonomi er det et godt år som ligger framfor oss. Formannen snakket også om lysere tider etter et turbulent år med Roforbundets elitegruppe.

Båtdåpen, var muligens den største klubben har hatt. Med seks båter av ymse størrelser ble det høytidelig og til å med litt rørende et lite øyeblikk. Følgende båter ble døpt.

Bydøy Vel 2 (1x)

Per Storbakken (1x)

Edward Leithe (1x)

Marianne Lundh (2x)

Christian Bruusgaard (4x)

Frederik Steenbuch (8+)

Etter løp og dåpsfest var det kaker og sosialt samsvar. Det virket som folket koste seg, selv om det tradisjonsrike åpningsværet uteble. Vel møtt til en ny sesong på Studentenes Roklubb!