NM – Game on!

NSR stiller med rerkordmange 20 påmeldinger i årets NM. Det er tid for å dominere. Tid for å ro så vannet fosser, og festen derpå kan feires med tungt metall hengende rundt halsen… Det er tid for NM – game on!

Det er på Vangsvatnet og Voss det skal skje. Der slagene skal stå og kappstridene skal avgjøres. Våre 17 roere stiller i 20 forskjellige båter.

Jentene stiller i litt undertall, men derimot kanskje i de mest spennende løpene. Frida, Aida og Heide skal forsvare de rødes farger. Frida tar steget opp i senior klassen for å ro dobbel sammen med Heidi. Dette blir spennende.

Juniorgutta blir for det meste å se i junior-B, mens Erlend og Andreas stiller i NM klassen for junior. Go get them boys.

Våres herrer seniorstamme har en samlet skulderbredde på 11,27meter… Gutta er sinnsykt store, men er de for store!? Sture Bjørvig har ligget i en kjeller i London, Halvor Lande syklet Nesodden rundt flerfoldige ganger i uken, Ivar Valstad dro til Sør-Amerika for å finne bratte nok fjell, og Håvard Lium, God knows where he has been!

Spennende blir det i flere løp, men størst spenning knyttes det kanskje mest til åtterløpet. Vestlandsklubben Fana stiller med et ungt og meget sterkt lag, mens kanskje best trent er Trondhjems. Og nytt av året er dessuten Sarpsborg… Slaget faller søndag kl halv fem!

Deltagere:

<b>Transport</b>:<br>

<i>Bil</i>: det går to minibusser fra NSR fredag. <br>

– Dagfinn kjører kl 13 med henger. <br>

– Michael kjører Robærta kl 14:15. Frida, Andreas, Alex, + 1. Plass til 4 til. <br>

– Halvor kjører. Ivar sitter på. <br>

– Eirik har mulighet til å kjøre. <br>

<i>Tog</i>: flere skal ta tog. Det koster fra 199 og oppover og er du student så slipper du ganske så billig unna. Det tar mellom 5:30 og 6:30 timer og det går fire tog inkl nattoget. <br>

– Anders kommer med toget lørdag <br>

– Stian og Nito tar toget fredag morgen <br>

– Peder kommer fra Bergen fredag morgen <br>

<b>Losji</b>: Juniorgutta og jenta skal bo på vandrehjemmet. Det ligger på 1000m merket helt nede ved sjøen. Togstasjonen er ved mål, så det er ganske lett å finne frem. Senior er boocket inn på Bavallen, ca 4km ovenfor Voss sentrum.

<b>Fest</b>: Det blir feiring i Bergen søndag. Klubben stiller med egen doktor, men tar inget ansvar utover dette! Deltakere bør være 18år… For spørsmål ang. fest ring festansvarlig på 93025644!

<b>Trekningsliste</b>: http://www.roing.no/files/{2050D4EA-3A2C-43E8-80A5-6EA277FA2751}.xls

<b>Spørsmål</b>: Skriv mail til redaksjonen@roklubben.no