Blikkstille på klubbkapproing

Det var perfekte roforhold som møtte de nærmere 40 som deltok på årets klubbkapproing. Det ble rodd kappløp i 4 klasser, og premiering var av stor nytteverdi !!!

Det juniorer og nybegynnere som startet ballet fra NSR lørdag morgen. I trekvartere, med både en og to årer hver, ble det rodd innledende heat før finale laget ble kåret. Ringrever som Nicolai, Sven-Ole, David og Alex sto selvfølgelig sentralt da medaljene skulle deles ut.

I fakultetsløpet ble det satt sammen av ymse firere. Fire i rekken linet de opp innerst i Frognerkilen. Hoveddommer Eirik Lilledal sørget for et rettferdig Handikap system. MEN, det var juristene, med god hjelp av Michal Ivanov, som dro i land seieren. Det var ikke avgjort før de siste meterene mot en hardt jobbende kombinasjonsbåt av ingeniører, arkitekter ledet an av selveste formannen (på bau).

Åtterløpet var et sant kaos. Igjen sto juristene sentralt da de fikk pratet til seg et forsprang. Mens de resterende åtter båtene kjempet om de øvrige plassene, vant trebåten med far og sønn Nicolaysen ombord, en nesten velfortjent seier.

Dagen hadde det en klubbkapproing skal inneholde. Fisker, falling av sleider, varm kaffe, kaker og skaping av god klubbånd. Det at så mange tok turen ned til roing, og festen derpå, gir grunnlaget for et godt miljø, på tvers av alder og aktivitetsnivå.