Inn i fremtiden med Heidi Veeser

Heidi kjører et spennende satsningsprosjekt frem mot neste sesong. Les mer om veien frem mot OL 2008 for den djerve NSR roer.

Heidi Veeser, en av Norges desidert beste roere, valgte i høst å trekke seg fra landslaget, og i stedet kjøre parallell satsning fram mot 2007 sesongen. Dette har vært en noe uheldig trend de siste årene, hvor totalt tre stykker i 2006 takket nei til videre forbundssatsning. – Det ble etter hvert blant annet vanskelige å finne felles løsninger, forteller Heidi som ser lyst på fremtiden.

Heidi vil i tiden fremover jobbe med treneren som brakte henne inn, og opp, i rosporten, vår egen Michael Ivanov. Dette blir som et ledd av den treningsgruppen som i dag eksisterer på NSR, og vil tilføre klubbmiljøet mye. Sammen med andre Oslo-baserte roere, og som et ledd i Olympiatoppens Kvinneprosjekt, får Heidi gode muligheter til å hente konkurranse og inspirasjon fra diverse miljøer.

NSR roeren har vært så heldig å bli tildelt et eget IOC stipend frem til Beijing. Sammen med en deltidsstilling som fysioterapeut gir dette en god finansiell ramme for satsning. Fra våren vil Heidi ta helt fri, så skulle det være en onkel eller tante i Studentenes Roklubb, som kanskje har en null eller to for mye på bankkontoen, så oppfordrer redaksjonen til å ta kontakt.

”Jeg syns det er veldig spennende å skulle ta ansvar for min egen trening,” sier Heidi. Det ryktes også at hun til sommeren planlegger å satse på dobbelsculler med ny partner. Hun har blitt observert roende sammen med Martha Helgeland (CR) inn og ut av Frognerkilen på rolige vinterdager. Frida Schneider lurer også som en mulig kandidat for det håpefulle OL prosjektet.

Det blir et spennende år for NSR og Veeser. Sammen med en solid juniortropp tyder mye på at 2007 blir et år sterkt representert av rødt, rødt, rødt. Redaksjonen vil følge med på trening og konkurranser og ønsker Heidi lykke til! Vi heier på Veeser!