Heidi Veeser legger opp

Heidi Veeser har bestemt seg for å legge opp som internasjonal topproer. Heidi er NSRs mest suksessfulle kvinnelige roere og har definitivt satt sitt spor i klubbens 110 år lange historie.

Heidi trakk seg fra landslaget i høst grunnet interne samarbeidsproblemer. Gjennom vinteren har Heidi trent med Michael og jobbet på Diakonhjemmet i Oslo. Det har den siste tiden ble blitt mer og mer klart for Røyken-jenta at den motivasjonen som er nødvendig ikke lenger er til stede.

Heidi forlater roing på toppnivå ett år før Beijing OL, og var ment som en viktig kandidat i kampen om OL plasser. Det er hevdet over enhver tvil at uten Heidi, er sjansen for en kvinnebåt i Beijing sunket drastisk.

– Jeg er glad i roing og kommer til å fortsette med treningen. Det er satsningen på det internasjonalt nivå jeg ikke lenger er komfortabel med, uttaler Heidi.

Heidi har 1 kongepokal, 2 NM gull og 7 plass i VM blant sine mange resultater.