Åpningsregattaen på Stokkavannet

”Great success” er et utrykk som kan brukes for å beskrive helgens regatta. For det var virkelig det det var. Det vil bli heist mange flagg i Norske studenters Roklubs flaggstang.

Onsdag, torsdag og fredag ble NSRs båttilhenger lastet med alle typer båter man kan konkurrere i, flere av nesten alle typer. Avreise fra klubben fredag ble noe forsinket grunnet at tilhengeren var ødelagt så alle båtene måtte flyttes til en annen henger, men takket være max innsats fra alle gikk det likevel radig og vi kom oss av gårde til slutt.

Sent på fredag ankom vi Rica hotell i Stavanger etter ni timer i bil fra Oslo. Der var det allerede flere deltagere fra NSR som hadde fløyet. Vi sjekket raskt inn og gikk nesten rett i seng. På lørdag og søndag stilte NSR i mange løp og mange medaljer ble tatt. Bl.a. gjorde NSR rent bord på herre siden i Jr b, med unntak av et løp. Mer detaljerte resultater kommer så snart resultatlisten er tilgjengelig.

Resultater:

NSR beyngte tidelig i første løp; \"åpen klasse\". Der stilte NSR to dobbelt scullere, Theodor W. og Oscar, og Patric Petter med Petter, som henholdvis tok 4. og 1. plass.

Deretter var det HJrB 1x, hvor NSR hadde tre deltagere. David, Sven Ole og Nicolay. De kom henholdvis inn på 3, 1 og 1. plass. Sammenlagt fikk Sven Ole beste tid, og alle var blant de 6 beste.

I senior singel kom Nito på andre, bak Olav Tufte.

Ikke lenge etter stilte NSR 4 JrB dobbelt scullere. Der kom to på pallen mens en desverre måtte bryte løpet.

I mellom alle guttene tok Frida en klar og knusende sier i DJra 1x og viste at hun fortsatt er best.

Deretter var det tid for et meget tøft HJrA 4x løp hvor NSR hadde en båt med. De kom da på 5. plass men med litt mer trening skal de nok klatre oppover mot pallen.

Så var det tid for 2 JrB dobbelt firere, hvor den ene vant og den andre kom på 5.

Lørdagen ble avluttet med Jr A åtter, hvor NSR desverre måtte se seg slått av Cr roklubb.

Søndagen begynte enda bedre enn lørdagen, med 1 og 3. plass i åpen klasse. Deretter i HJrB hvor NSR hadde begge sine deltagere i første heatet, det var seeding, og ikke bare var de med, Sven Ole vant også og hadde beste tid i JrB 1x.

I dag prøvde Alex og David seg i 2-, de kom på 4. plass, men de har ikke rodd denne båt typen så mye, men etter litt mer trening…

I dag vant Nito i senior, en klar seier på hele 16 sekunder! Erlend kom på 3. plass i B finalen.

I herre JrB 2x vant David og Sven Ole, mens NSRs to andre båter fikk 3. og 5. plass.

De fire JrA gutta prøvde seg i dag i 4-, og på 4. plass. JrB gutta prøvde seg også i firer, og de kom på 1. og 3. plass.

Regattaen ble avsluttet med åtter mix, hvor NSRs juniorer, med litt kvinnelig hjelp fra to andre klubber, desverre ble slått.

Ikke lenge etter regataen var alle båter lastet på hengeren og bilene var på vei hjem. Våre biler ankom klubben sent natt til mandag, og alt i alt var NSRs deltagere svært fornøyd og vi gjorde oss klart bemerket på resultat listene.