Solodden – i strÃ¥lende vær

Solodden – i strålende vær

SE BILDER! Yrende liv og en liten armada av firere gled søndag ut til solfylte Solodden. Der ventet servering og leik.

Eskadreroingen, som også gjelder som Rosportens Dag i Oslo Rokrets samlet mange deltagere fra fem av kretsens klubber.

Totalt 7 båter, vesentlig firere, hadde tatt sjøveien ut, og mange kom også landeveien. Solkongen, assistert av Bente Paulsen og Reidun Skarperud, sto for servering av kaffe, kaker og pølser, mens Marianne Lundh fra kretsen ledet deltagerne gjennom spørrekonkurranser og sportslige ferdigheter som ringkasting (tidl. kalt hesteskokasting).

Konkurransen ble overlegent vunnet av formannens lag, da han var den absolutt eneste som traff! NSR vant også den av Lucas oppsatte vandrepokal til den klubb som stiller med flest deltagere i båter!

Så vel utsetting som opptaging av innriggerne ble sterkt lettet ved at den nybygde slisken for utsetting av disse båtene direkte på trallen nå er i funksjon!

Det var også hyggelig at klubbens eldste båt, 59 år gamle nr 99 ”Lunkentuss” gjennomførte distansen i fin stil! Den er nå fullrenovert, og var for første gang på vannet siden 2001!”

25/05/07

Sesongåpning av Solodden

Søndagens Eskadreroing starter på båtplassen i Huk aveny kl 10.00. Kom gjerne landeveien da det er faktisk lovet strålende vær, og Solkongen står klar med servering.

Eskadreroing søndag 3. juni kl.10.00. Vi

(mosjonsroerene) ror til Solodden fra Bygdøy, og tilbake etter en pause.

Flere fra de andre Oslo-klubbene har de siste årene tatt turen ut for samvær og god mat.

Rosportens dag arrangeres søndag 3. juni. Se ytterligere informasjon, kart og påmeldingsinformasjon på #90#