Sol, storm og gull på Vangsvannet!

Det ble en ganske spesiell regatta på Voss i helgen, men NSR lot seg ikke påvirke, og tok med seg en god beholdning medaljer og ære fra det forblåste vestland!!

Det blåste kraftig motvind ned fra fjellet under hele arrangementet, så arrangørene måtte kutte ned distansene etter først å ha utsatt det hele flere timer.

Den korte distansen og det faktumet at det faktisk var sol på Vestlandet(!) kunne ikke passet NSR bedre…i alle fall gjelder det senior herrer. Man skal lete lenge etter å finne et gladere barn enn Stian (30) fikk høre at distansen ble kuttet til 500. Det resulterte i adrenalin ut av øra på gutta i firern og dagens raskeste tid. Ikke en gang en dobbeltfirer med landslagsutøvere kunne kue villdyrene fra NSR med halvparten så mange årer!

Seniorene kunne også smykke seg med seier i den faktiske 4- klassen, og i 2- dagen etter. Søndagens 4x vil vi helst ikke snakke om!

Juniorenes rapport:

NSRs juniortropp var også denne gangen veldig stor, og i tilegg rodde de bra. Mange medlajer ble dratt inn av juniorene, i alle farger. Mange harde løp ble rodd og det var merkelig stille i bilene på vei hjem, med tanke på at de var fullastet med tenårings hormonbomber.

I de lange pausene og utsettelsene mellom løpene fant juniorene at selvom NSR ikke har så mange juniorjenter, så er det mange andre klubber som har det, og roing ble plutselig kult på et helt annet nivå; nå er ikke regattaer bare fart og muskler mer, det er også mye flørting i luften.

Juniorene oppdaget også i pausene at lille Voss har hele fem matbutikker som innholdt topp mat med masse energi! Juniorene var også enstemmig enig om at \"Voss Pizza\" på Lørdag var en stor suksee, kanskje med unntak av \"Er det en reke på pizzaen!?\" ,Lars Myhrer, så var alle pizzaene topp!

Takk for storslått regatta, spesielt takk til Ansten og Dagfinn som ville kjøre oss hele den lange veien. Vi er alle klare til neste regatta!

– Juniorene

På vegne av alle senior deltagerene fra NSR, takk for flott regatta, og fy f… så kult det er at NSR stiller med en så stor juniorstamme!

#91#