Studentregattaen 2008

Solen strålte utrolig nok i Bergen da hele 8 åttere og ca 200 tilskuere samlet seg ved vakre Nordåsvannet for å kåre årets Norske Studentmester i roing.

1Sol, engangsgrill, litt øl, musikk og kniving mellom fakulteter er stikkord som gjorde årets Studentregatta, den 3. i rekken, til en enorm suksess. Regattaen har fortsatt å vokse og i år stilte hele 5 herre- og 3 dameåttere fra NHH Crew, NTNU roing, Medisinsk Roklubb, Justisia Roklubb, samt et kombinasjonslag fra Bergen.

Favorittene i herreklassen var naturlig nok kombinasjonslaget (aka All-Starslaget\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" som hadde hele 6 tidligere roere i båten. Det var derfor både overraskende og moro at kjempene fra NTNU knuste all motstand i sin flunka ny Filippi-åtter!

I dameløpet forsvarte NTNU-jentene at de er Norges beste studentlag for damer med en knusende seier.

<b>Resultater:</b>

HERREKLASSEN:

1. NTNU roing

2. NHH Crew

3. Medisinsk Roklubb

4. Kombinasjonslaget

5. Justisia Roklubb

DAMEKLASSEN:

1. NTNU roing

2. Justisia Roklubb 1

3. Justisia Roklubb 2

Med det sosiale i fokus er det ikke tvil om at studentroingen har fått en veldig oppslutning og \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"blest\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" i studentmiljøet. Forløpig er det Bergen og Trondheim som virkelig har kommet i gang, men det har visstnok begynt å gro i både Oslo, Kristiansand og Stavanger… Dette kan med andre ord VIRKELIG bli stort og kult i fremtiden!

Se www.studentregatta.no for bilder og mer info

p.s. NSR var representert i form av stroken på Medisinsk Roklubb som rodde inn til en flott 3. plass i deres første år!