Henley Royal Regatta

Basert på sin prestasjon i Nordisk, har NSRs JrA dobbeltfirer valgte å delta i Henley Royal regatta i England. Dette viste seg å bli en sukssess. Guttene gikk hele veien til semifinalen,(topp 4), hvor de møtte de absolutte favoritttene som etter lang hard kniving kom til finalen. Les hele rapporten her. Oppdatert 6/6

Mer info om regattaen finner du på denne siden:

27/6

Basert på dobbeltfireren sine tidligere resultater har de gått rett videre i regattaen uten noen forhåndsløp. De har også hatt sin første økt på Dorney Lake med Roger. Dette var i en noe (veldig) sliten båt som fikk selv Tøsti til å se ut som en topp racebåt.

29/6

Guttene har fått en ny lettvekts empacher 4x lånt av Leander Boat Club. Med båten fulgte det også topp årer.

3/7

Gutta slo Kings School Ely komfortabelt, med 2 lengder.

4/7

Gutta trakk det lengste strået i dag. Faktisk et skikkelig langt strå, nesten 4 lengder ble det ned til Windsor-favorittene! Laget ble fotografert av pressen etter løpet, og det er nå klart at de er med i kampen.

5/7

I dag hadd gutta to race. Det første mot Melbourne, Australia, som gutta slo med 3 lengder, relativt lett, til tross for at Australierene ledet med en lengde i starten. Dermed var gutta videre til semien, hvor de møtte Marlow A. Dette løpet ble omtalt som finalen, da de to beste lagene møttes her. Marlow var rett og slett et bedre lag, og fikk til slutt finaleplassen, etter hard kamp, hele veien. Vinnerene var ikke kåret før helt mot slutten.

Rapport legges løpende ut!