NSR BESTE KLUBB Its coming home!

NSR BESTE KLUBB<br> <i>Its coming home!</i>

<i>Red star on the shirt<br>
Emil Mørk still gleaming<br>
Fifteen years of hurt<br>
Never stopped us dreaming</i>

Etter å ha ledet med 6 poeng over CR etter dag 1 i kampen om Emil Mørks pokal, visste alle rødkledde at vi hadde en kjempemulighet til å ta hjem den gjeveste pokalen 15 år etter forrige gang! Og det er mulig nettopp dette inspirerte NSR-roerne til å hente ut det lille ekstra…?

Tord og Sven O startet gull-rushet med en overlegen seier i HJA 2-. De satte like så godt <i>Team Tufte</i>-gutta på plass med flere båtlengder. RÅTT! David og Nicolay sørget for mer metall til NSR og kapret bronsen.

Like etterpå var det klart for seniorenes <i>hjemmebane-løp</i>, nemlig 4-. Det er jo nettopp denne båtklassen gutta trener mest i, og det skulle vise seg å betale seg. To relativt jevne firere cruiset over banen til dobbeltseier, og 6 nye poeng til sammendraget!

Det kan også nevnes at NSRs nyanskaffelse, Kristian Notto Simensen, dro i land sitt første NM gull for riktig lag. Gratulerer!

I HJA 4x var storfavorittene Horten, men jaggu ga ikke NSRs helter de kamp til døra. Etter en fabelaktig spurt var de under sekundet bak… litt surt, men gutta har da forsynt seg godt av gull-fatet i tidligere løp, så ingen sure miner!

Til slutt gjensto bare Formel 1 av årets NM. NSR stilte etter ryktene sin beste/jevneste åtter i <i>nyere</i> tid, og ambisjonene var høye foran løpet. Målet var å utfordre Olafs kongepokal, noe som krevde en tid på minst 5.55 hadde noen regnet ut. Det ble derfor ikke spart på noe under løpet, og til tross en overlegen ledelse kjørte gutta full spiker hele veien og ble klokket inn på 6.00. <i>Løpet var tilnærmet optimalt, så vi måtte bare innse at den olympiske mesteren er noen hakk over oss…</i> sa stroke Nito Simonsen, som nesten fikk laget diskvalifisert før start da han oppførte seg ufint ved start.

Men om det ble kongepokal eller ei gikk ikke ut over feiringen på brygga der champagne-faktoren var høy.

Denne faktoren fortsatte på banketten som ble arrangert i storslått stil av familien Sund. De stilte opp med pizza, drikke og norske flagg i fabelaktige lokaler på Aker Brygge. De 50-60 festdeltakerne feiret og koste seg ut i de små timer.

Redaksjonen vil med dette benytte anledningen til å takke Endre og Liss for en fabelaktig bankett!

OPPSUMMERING: <br>

-NSR vant Emil Mørks pokal (alene) for første gang på 15 år<br>

-NSR juniorer, med 3 gull, leverte sitt beste NM siden 1996 (4 gull)<br>

-Eirik Lilledahl er Norges mestvinnende i NM gjennom tidende med 34 gull. Det kan også nevnes at han tapte sitt første NM løp på 7 år i helgen da Nito/Bastien slo han i toer!<br>

-NSR hadde (selvfølgelig) beste heiagjeng!

<br>

<b>Dag 1:<br></b>

Dag en kan kort oppsumeres med et ord, gull. Juniorene startet ballet med et litt for spennende løp i åtter. Frem til 500 var CR forran, ved 250 var det likt, i mål hadde NSR 3/4 lengde. (Tufte-stil?)

Og så, kun førti minutter senere stod fire av åtterguttene igjen øverst på pallen etter et fantastisk firerløp. Gutta var overbevisende i spurten og NSRs supportere kunne igjen juble.

Seniorene imponerte også med å gjøre rent bord i toer. Seniorene taklet gleden på ulike måter, noen hevet badet, noen knakk båter.

Seniordamene stilte også stort, og de tok blant annet sølv i åtter, og bronse i 4x. Bak dette ligger det rekruterig og trening i hele år, og redaksjonen gratulerer.