Juniorene i Aviz

Juniorene er nå trykt hjemme i fedrelandet igjen, alle er enige om at dette har vert en storslagen tur! Les her hvordan de ivrige atleter har bedrevet tiden.

<B>Dag 1 og 2</B>

Etter en litt over gjennomsnittet lang reise via Frankfurt har NSR juniorene + noen ekstra rotalenter endelig ankommet Aviz. På Frankfurt var det selvsakt obligatorisk inntak av Frankfurtere. Mange Frankfurtere. De mange timene på flyplassen ble brukt til så mangt. Blant annet satt Esther opp projektor og fant en hvit vegg hvor det ble vist film. Etter 6 lange timer i Tyskland bar det videre mot Lisboa. Dog med én koffert færre enn håpet. Markus fra Ålesund var desverre uheldig og har for øyeblikket fortsatt ikke fått sin bagasje. Selv om det ble en sen ankomst til hotellet i Aviz bar det tidlig opp dagen derpå. Det var da tid for rigging og leirens første treningsøkt. Resten av dagen bød på flere gode måltider og nok en strålende treningsøkt. Været var på topp og forholdene eksepsjonelle. Her har vi intet å klage på.

<B>Dag 3 til 5</B>

Treningen begynner nå å bli rutine for de ivrige atleter i Portugal. Det er intet å klage på, været er på topp, hotellet er flunkende nytt og maten er over middels. Gleden bli desto større av at det engelske landslaget i roing nå har ankommet hotellet, og trener ved vår side når vi er ute i båt. Det er 2 økter om dagen pluss en mental økt. Dette gir juniorene muligheten for både hard trening og mer enn nok med hvile. Tiden flyr fort for er det ikke trening, så sitter roerene på internett i lobbie, ser på TV på rommet eller slikke sol ute på altanen.

<B>Dag 6 til 8</B>

Dagene flyr forbi fortere enn ønsket, og før vi vet ord av det nærmer det seg tid for avsluttende race. Men det er først til lørdag, den tid den sorg. På torsdag var det kun avsatt en morgenøkt til roing, etter lunsj tilbrakte de ivrige juniorer tiden i en større by ca en times kjøretur unna. På torsdag ble det også valgt hvem som skulle i hvilke båter til race på lørdag. I dag, fredag, ble lagene testet ut og gjort klart til morgendagen.

<B>Dag 9 og 10 </B>

Det var lørdag duket for race. Distansen var satt til 7 km og båtene ble utvalgt i forhold til seatracet på torsdag. En firrer, dobbelfirrer, dobbel og toer skulle settes på prøve. Representanter fra vår stolte klubb satt både i firreren og dobbelfirreren. I dobbelfirreren måtte Nina, en av trenerene, steppe inn for en desverre syk Tharald som desverre måtte bli på rommet. Resultatet ble intet mindre enn strålende. Prognosetidene var alle over 89 %, beste båt (2x) endte på 97 %.

Siste dag gikk til reising, det var samme ruten som på veien ned, og det ble tilbrakt noen hyggelige timer på Frankfurt også denne gangen.

Vi kan alle si oss enige i at dette har vert den perfekte vinterferie og at lite kunne endres. Tusen takk til alle som gjorde denne turen mulig for oss alle! Dette er den beste hjelp mot strålende prestasjoner til sesongen!