Tord, Sven Ole og Markus i vannet på Årungen

Den eksklusive gjengen av de NSR-medlemmer som har gått rundt på det eksklusive Årungen vannet blir større og større. Etterfulgt av Tord og Sven Ole tidligere i sesongen har nå vårt nye NSR-medlem, Markus, også blitt med i gjengen.

<b>Markus</b>

Også denne gang var det den klassiske juniortabbe som var årsaken bak det hele. Det var en rolig rotur i singel for den erfarne Ålesund gutten, og han hadde kun få titalls meter igjen til bryggen. Flere av Moss Roklubbs ivrige unge var vitne til ulykken, mens NSRs egne var innendørs å nøt sin medbrakte lunsj. De unge studentene som ikke lenger var på vannet kom selvsagt umiddelbart utendørs for å få med seg severdighetene. Kamera var selvsagt medbrakt og kom ved dette tidspunkt godt i bruk. Markus hadde blitt rammet av den klassiske tabbe, svivelen var ikke strammet ordentlig. Dog etter en kort svømmetur var han tilbake ved bryggen og i god behold, i tillegg kan han ta med hjem en noe mer syregrønn rodrakt enn den hvite ankom med.

<b>Tord</b>

Tord var klar for den første av de fire 250 meterene som skulle kjøres. Han satt klar, og ventet på Esthers klarsignal. GO! Han får kun tatt et par steinharde tak i takt 50+, før han er ubehagelig nærme bøyestrekket med venstre åren. En overdimensjonert høyrearm er nok årsaken til at han blir presset over mot over, men uansett årsak, så hekter han åren fast og vops, så er han i vannet. Heldigvis var temperaturen over gjennomsnittet i grønne Årungen, så Tord fikk fullført økten.

<b>Sven Ole</b>

Det er kun få dager siden denne klassiske junirtabbe fant sted. Sven Ole fikk for femte gang i sitt liv vannet opp til ørene etter en økt i toer, denne gang med Fredrik fra Bærum Roklubb. Sven Ole var i full sving med å ta på skoene, i båten, mens Fredrik var på vei ut av båten. Deler av Team Tufte melder om at hendelsen så humoristisk ut.