Et NSR medlem går bort

Haakon Herstad-Hansen døde 18. september, bare 36 år gammel

Haakon ble medlem i NSR i 2000, og tok da nybegynnerkurset som han fullførte samme år. Han ble med en gang aktiv i tur- og mosjonsmiljøet, og har deltatt i mange lokale turregattaer.

Han fikk mange rovenner i løpet av den første tiden i NSR, og han kom etter hvert inn i den lille eksklusive verkstedgjengen, der han trivdes godt. Det var derfor naturlig at han etter en tid ble valgt til Materiellsjef i NSR.

Senere kom han også inn i Oslo Rokrets, og satt som viseformann der i flere år. Han fikk avløsning der på siste årsmøte.

Haakon ble tidlig rammet av en alvorlig svulst på hjernen, og måtte gjennom mange operasjoner og behandlingsopplegg, men han beholdt lenge optimismen og troen på at dette skulle han klare. Vi tror at miljøet i roklubben var med på å gi Haakon styrke til å kjempe, og at han hadde stor glede av tiden i roklubben

Vi takker deg Haakon for innsatsen du har gjort for klubben, og for den tiden vi fikk ha sammen med deg.

Dag Finn Erlandsen

Bisettelsen vil finne sted i Voksen Kirke, fredag kl 12.