Klubbkapproingen 2009

Det hele begynte klokken 10, da tre singler racet mot hverandre. Jens Petter Koren, fikk et forsprang på de to juniorene Philip og Mads. Juniorene spiste seg innpå, men JP klarte å ta andre plassen foran Mads. Philip vant, og fikk en rød og flott grilldress senere på dagen. Gratulerer!

Neste løp var åpen firer innrigger med styrmann. Her stilte tre båter, Etter et nøye vurdering fikk et av lagene et fem sekunders forsprang. Dette fikk de to andre lagene jobbe hardt for å ta inn igjen, men på siste 100 meteren gikk lag F for Fast forbi, og vant en knepen seier foran de to andre lagene. Laget var Kristine (?), Jacob Nordan, Markus Då, og Sven Ole, coxet av vakre Ingerid Onsager. Jacob utaler etter løpet at en god taktikk og en god stemning innad i laget var avgjørende for utfallet. Vi holdt sammen hele veien, og holdt hodet kaldt!

Løpene gikk tett, og neste var fakultetsløpet. Her var det et mix lag, mellom diverse fakulteter, mot et rent ingeniørlag. Studentene stilte også med et lag, men dommeren mente at de ikke var et godtkjent fakutelt, og gav dem derfor – 20 sekunder før start. Mix laget fikk også – 20 sekunder på grunn av at de var en mix. Starten gikk, men ingenørene tyvstartet, og det ble omstart, denne gangen med kun 18 sekunder forsprang. Studentene var slitne, så det ble et oppgjør mellom de to andre lagene, og mix laget gikk av med seiren. Flex utaler at det var et godt løp, men at han begynner for alvor å blir redd for studentene.

Til slutt ble begivenheten avsluttet med mix åtter. Her var det Team Burning Eagles som trakk det lengste strået. Det var svært jevnt hele veien, og båtene byttet på ledelsen hele veien. Til slutt kom Flex sin båt 83 centimeter bak, og han var svært skuffet. Eirik Lilledal derimot, som var med i The Burning Eagles, var svært fornøyd. Han røper deler av taktikken, som var å åpne 100 %, og øke underveis!

Takk til arrangørene for flott arangement!