Norges Roforbunds høyeste utmerkelse til Per Bønsnes

Norges Roforbunds ting for 2009 gikk av stabelen på Rica Plaza Hotel på Tjøme helgen 21. – 22. november. NSR satte på flere måter sitt preg på tinget. NSR sine representanter og medlemmer tronet i kjent stil foran i salen. Per Bønsnæs fra NSR og Dommmerutvaltet og Jens Chr. Kolberg fra NSR, Breddutvalget og Nordisk Roforbund hadde uten tvil mest taletid, og NSR sin viseformann ble shanghaiet til å være en av to refererenter. NSR hadde også fremmet en rekke forslag til regelendringer som bidro til å skape en rofaglig debatt. Noen av våre forslag fikk tingets tilslutning og andre ikke.

Ved tingets utdeling av utmerkelser ble NSR enda mer synlig. Sammen med Åke Fiskerstand ble Per Bønsnæs tildelt Norges roidretts høyeste utmerkelse, Norge Roforbunds Gullmedalje. Per mottok Gullmerket for sin mangeårige innsats som nasjonal og internasjonal dommer, en likeledes mangeårig innsats i Dommerutvalget med redigering av Regattareglement og lover som spesiale. Per Bønsnes innsats for NSR ikke å forglemme: tidligere trener og formann samt de senere år medlem av regattakomiteen og iherdig medlem av verkstedsgjengen.

Og som ikke det var nok, var både Jens (Kolberg) og Marianne (Lundh) blant de som ble tildelt Norges Roforbunds Hederstegn.

Vi gratulerer alle NSRere med det velfortjente utmerkelser!