Raceroere til Berlin!

<b>Onsdag 31. mars</b>

Da nærmer oppholdet seg siste del. Juniorene har vendt snuten hjemover igjen, mens U21 blir noen dager til. Siden sist har mye av tiden selvsagt gått til trening men også til en rekke andre aktiviteter. Blant annet har alle vært på tur til Berlin sentrum, nærmere bestemt Alexander-Plass. Her ble det spist, handlet og ´løket´mye. (Løking er en form for avslappning). Videre har en ettermiddag gått til påskeegg-gjemming og letning, hvilket resulterte i mye godterispising. De resterende dagene går til trening, mens resten ferien går feriering hjemme.

<b>Søndag 28. mars</b>

De unge atleter fra Norge har det virkelig som plommen i egget her ved innsjøen Wannsee rett utenfor Berlin. De har nå oppholdt seg på Roklubben R.a.W. i 4 dager, og tross hard trening opp til flere ganger hver dag er stemningen fortsatt på topp. Junior-A og U21 seniorene trener 3 ganger hver dag, hvorav 2 er på vannet og 1 på land. Her prøves nye båter og lagsammensettninger mot Henley Royal Regatta til sommeren. Hos jr-B er det 2 økter hver dag, begge på vannet, hvor det mikses og fikses i alle båtsammensetninger. Flere av juniorene har også testet 2000m på romaskin, hvilket har munnet ut i perser!

De første to dagene var intet mindre enn fantastiske, med strålende sol, opptil 20 varme og nesten vindstille. Dette ledet til fantastiske roforhold, og noen flotte treningsøkter. Nå har været endret seg til det noe verre, men da er det godt å ha noen elver og kanaler å ta i bruk rett rundt gjørnet, så det er på ingen måte en demper på stemningen.

Nå gleder de unge seg til morgendagen, med ettermiddagen fri for en liten sightseeing-tur i Berlin sentrum.

<b>Første dag</b>

I kjent NSR-stil var avreisen noe traumatisk, sekk ble nemmelig gjenglemt på flyplassen i Berlin. Dette ble oppdaget på bussen inn til byen. To stressede karer løp ut, tok bussen tilbake, og fant en sekk omringet av intet mindre en tre politimenn. Situasjonen ble heldigvis roet ned, og sekken kunne taes med videre til roklubben uten videre problemer.

Roklubben er flott, og grundig beskrivelse kommer etter hvert. God påske!

De unge vil gjøre det de kan for å sende oppdateringer underveis i oppholdet, og dette legges selvsakt ut på hjemmesiden her fortløpende!

<b>Før avreise</b>

Nå på Torsdag drar de ivrigste yngste til Berlin for en oppfriskende treningsleir, både jrB, -A, og U21 roere drar ned. Følg med for oppdateringer underveis!

Det er nå kun kort tid til NSRs årlige påskesamling, hvor de ivrigste av de yngste atleter i år tar fatt på reisen til Berlin. Her for de i flotte omgivelser rodd i fantastiske forhold. Båtene blir pakket og kjørt ned allerede på Tirsdag, og Torsdag tar de unge fatt på flyturen ned til Berlin for en forlenget påskeferie. Den yngre generasjon studenter kommer hjem igjen Onsdag 31. mars (jrB), og resten på Fredag 2. april (jrA & U21). Da får ikke bare de unge en flott påskeferie med mye har trening, men de rekker også å dra hjem i tide til å få med seg The Oxford & Cambridge University Boat Race den 3. april.