Østlandsregattaen

For de eldre var dette den siste regattaen før Henley. En dobbeltfirer og en firer fylt opp med nervøse gutter skulle overbevise om at de faktisk har noe der å gjøre. Fireren rodde først. Av mangel på konkurranse, ble løpet slått sammen med dame senior dobbeltfirer. Fireren lot seg ikke skremme av at de andre båtene hadde dobbelt så mange årer, og ledet med åpent vann etter få tak. Ledelsen økte hele veien, helt til de til slutt vant på tiden 6.35, i medvind.

Dobbeltfireren møtte hardere konkurranse i sin klasse, og fire raske båter suste tett nedover banen. Etter en noe skuffende helg i Voss, var gutta klare for å vise hva de egentlig kan. De siste øktene har båten gjort store fremskritt. Dette viste seg under løpet, hvor gutta presset Christianias dobbeltfirer som satser mot U23 VM. Tiden ble 6.13, som laget var godt fornøyd med. Litt bak kom enda en NSR båt, med en gjeng iverige karer som har begynt oppkjøringen til NM ekstra tidlig! NM-grossist Eirik Lilledal utaler at ´Som familiefar er det viktig og være tidlig ute, også med roingen!´

På søndagen rodde fireren mot jenter igjen, og vant. Dobbeltfireren rodde óg, og kom litt lenger bak Christiania, dog bare snaut 4 sekunder. Til tross for det, holdt de lørdagens tid og rodde på 6.13 igjen. Tharald utaler at ´Lørdagen viste at vi har gjort veldig mye riktig i det siste. Søndagen viste at vi fortsatt har mer og jobbe med.´

For de yngre, juniorene, så hadde de en god helg. Juniorene viser styrke i å være et stort lag, som i jr B allerede kan stille en åtter, og ikke minst ved å være gode i samtlige båtklasser. Superdobbelen med Anna og Sara viser også gode takter! Samtidig fikk også en del ferskinger prøvd seg i åpen klasse, hvilket resulterte i flere medaljer!

For damesenior, så hadde de en stor helg. De rodde mange klasser, og det er tydelig at flere og flere jenter blir rekruttert. De kommer nærmere og nærmere, og selv utaler de at de har som mål å slå Christiania en dag!

Alt i alt, en fin helg for NSR. Flott arrangert av Moss roklubb, og flott rodd av NSR. NSR viser bredde, både innenfor alder, klasser og kjønn.

Til slutt vil redaksjonen avslutte med Mads sine tre tips, for å kunne ro fort, også etter russetiden:

+ Ta alltid med jenten hjem til <i>deg</i>

+ Ikke drikk det du blir gitt av distriktsrussen

+ <i>Gå</i> alltid hjem etter sene kvelder, om det så er fra Bislet eller Ekeberg og til Bydgø, så er det bra trening og det holder deg i form!