Ungdomsmesterskapet 2010

NSR stilte ikke full tropp i UM grunnet at majoriteten av stammen er på skoletur i Polen, men hengeren ble fremdeles fylt opp med båter i forskjelllige størrelser. Det var mange unge nybegynnere som tok turen ned til Horten, hvor de skulle ro sin første konkurranse og det virket som det ga god medsmak! NSR viste god bredde med mange gutter OG JENTER. Jentene stilte i alt som var å stille i, det som holdt dem tilbake var ikke antall på roere, men antall båter til disposisjon! Lørdagen var preget av godt humør, god roing, bra romiljø og gode vafler!

For de aller fleste var det opp tidlig da Roberto kjørte 0630 fra Bygdøy søndag morgen og de aller fleste greide å forlate sengevarmen for å kaste seg ut i båten en noe kjølig søndag morgen. Løpene var pakket tett inntil hverandre fra første åretak. For roerne var det bare å ro rett inn til inn-bryggen for også sprinte til ut-bryggen hvor foreldre hadde lagt klar ny båt, nye årer, mat og drikke. NSR rakk alle sine starter takket være utmerket foreldrehjelp og lagkamerater. De eldre juniorene presterte godt på vannet og tok seg også tid til å hjelpe de nyere å komme seg på vannet. For første gang på lenge var NSR en av de første klubbene som pakket hengeren raskest, takket være engasjerte foreldre og roere.

Søndag viste god fremgang for de nyeste, med bedre og bedre roing for hvert løp! For de mer erfarne viste søndagen god fighter vilje, god roing, god fremgang, gode resultater og et godt grunnlag for en heidundranes 2011 sesong! Redaksjonen kommer til å følge med med argusøyne på juniorene våre, mens de drar i land fantastiske resultater, prestasjoner, glede og fremgang!

En ting til som UM viste var stor bredde, det var tydelig at roing i Norge vokser godt. Både hengere, heat og supporterklaner blir større! Dette er en utvikling vi liker å se!

Takk til Horten roklubb for et godt mesterskap, takk til foreldre for fantastisk god hjelp og ikke minst takk til våre roere som viste god roing, humør og lagånd!